زاهدان ؛

برخورد محیط زیست با طرح های صنعتی با آلودگی زیست محیطی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: کارشناسان محیط زیست اجازه نمی دهند طرح های صنعتی که آلودگی زیست محیطی برای طبیعت، دریا و زمین داشته باشند، اجرا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهارگفت : این شهرستان بعنوان قطب سوم پتروشیمی کشور، یکی از حامیان محیط زیست منطقه و ارکان توسعه سواحل مکران است.

 حسینی در همایش روز بین المللی تالاب ها در دانشگاه آزاد اسلامی چابهار گفت : این همایش با هدف آشنایی بهتر شهروندان، خصوصا شوراهای اسلامی، دهیاران و همیاران از آلودگی های زیست محیطی با همت شرکت پتروشیمی مکران در این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: دوم فوریه طبق کنوانسیون جهانی رامسر روز جهانی تالاب ها نامگذاری شده است و به کوشش نهادهای مردمی و تلاشگران محیط زیست در نقاط مختلف جهان برنامه هایی در این زمینه برگزار می شود.

حسینی به خدمات زیست بوم تالاب در معیشت مردم محلی اشاره کرد و افزود: سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست در جهت حفظ و حمایت از تالاب ها با رویکرد مشارکت محلی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با دارا بودن هفت تالاب ثبت شده میزبان انواع گونه های منحصر بفرد گیاهی و جانوری است، افزود: تالاب لیپار و خور باهوکلات از تالاب های چابهار هستند که محل سکونت تمساح های پوزه کوتاه (گاندو) بوده و نقش بسزایی در معیشت مردم محلی دارند.

دهیاران و شوراهای اسلامی نگرانی و سئوالات خود را در زمینه آلودگی های زیست محیطی، طرح های صنعتی در حال اجرا و شرکت پتروشیمی مکران در چابهار مطرح کردند و پاسخ لازم را از سوی کارشناسان محیط زیست و شرکت پتروشیمی دریافت کردند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط ، زیست ، آلودگی ، صنعتی ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.