آزاد بودن خرید و فروش تفنگ در آمریکا به یکی از جستارهای بحث انگیز در کارزار انتخاباتی این کشور تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت وایرد: مارک کلی، فضانورد آمریکایی، می گوید آماده شدن برای انتخابات ایالتی آیووا همچون آماده شدن برای پرتاب راکت است. او در کنار همسرش، گبی گیفوردس، در گفتگو با طرفداران هیلاری کلینتون در ستاد انتخاباتی شهرستان دوموین در ایالت آیووا گفت: «چند ماه و حتی چند سال طول می کشد تا به نقطه ای برسیم که سوخت جامد موشک را روی شاتل فضایی روشن کنند و گشتاوری باورنکردنی پدید آورند تا ماموریت به سرانجام برسد.»

ولی کلی و گیفوردس امروز به دوموین نرفته بودند تا درباره موشک سخنرانی کنند. به جایش آنها در روزهای پایانی هفته در سرتاسر آیووا در رفت و آمد بودند تا از موضع کلینتون درباره مهار خرید و فروش تفنگ پشتیبانی کنند. آنها در یک گردهمایی در ایمز آیووا به کلینتون پیوستند. کلینتون، نامزد دموکرات ریاست جمهوری، در آنجا سرگرم گفتگو درباره خشونت مسلحانه بود و پرسید: «ما را چه شده است؟ چگونه می توانیم تلفاتی را که این کارها بر کودکان و بر مردم کشور ما وارد می آورند تحمل کنیم؟»

این موضوعی است که کلینتون روز به روز بیشتر به کار می گیرد تا خود را از سندرز جدا کند. سندرز در گذشته از لایحه ای پشتیبانی کرده بود که به سازندگان جنگ افزار امنیت قضایی می داد. ولی اکنون ساندرز از لایحه ای پشتیبانی می کند که می خواهد آن امنیت را فسخ کند. 

نه کلی و نه گیفوردس، که در حمله 2011 در تاکسون آریزونا با شش کشته، از زخم گلوله جان به در برد، صریحا نامی از ساندرز به میان نیاوردند. ولی کلی سیاستمدارانی را مخاطب قرار داد که به گفته او، «بیشتر دلبسته پشتیبانی لابی جنگ افزار و شرکت های قدرتمند هستند تا انجام کاری که پناه خانواده های ما در برابر خشونت مسلحانه باشد.»

کلی به سایت وایرد گفت که او باور دارد تفنگهای هوشمند نقش مهمی در دامن زدن به خشونت مسلحانه در این کشور دارند و به پژوهش هایی اشاره کرد که نشان می دهند بیش از نیمی از دارندگان جنگ افزار پشتیبان فروش تفنگهایی هستند همراه با فناوری که تنها به دارنده تفنگ اجازه شلیک می دهد. ولی پذیرفت که مخالفت با این فناوری از طرف «انجمن ملی تفنگ» تند بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار