خبرنگار شبکه تلويزيوني راشاتودي گفت، پليس آمريکا هر هفته به چند شهروند غيرمسلح آمريکايي شليک مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مجري اين شبکه ابتدا گفت، عمليات افسران پليس واشنگتن که به زني غيرمسلح در نزديکي کنگره بارها شليک کرده و او را کشتند، زير سؤال رفته است. مريام کري، در مقابل کودک يک ساله اش کشته شد. سام ساکس، خبرنگار اين شبکه در واشنگتن، طي گفتگو با مجري آرتي گفت، به نظر مي آيد اين خانم، مشکلات رواني داشته و اخيراً از شلغش اخراج شده بوده است. 
اين زن ممکن است اشتباهاً با خودروِ خود به اين منطقه آمده بوده است. ساکس افزود، شايد بتوان گفت، منطقه ي جلو کاخ سفيد و کنگره آمريکا از امن ترين مناطق جهان باشد که شمار بسيار زيادي از نيروهاي مسلح پليس و موانع و ديوارهاي مختلف حائل آن را احاطه کرده است. 
سؤالاتي مطرح شده از جمله اين که هنگامي که سه خودرو پليس اطراف اتومبيل اين زن را احاطه کرده بودند، چرا از خودروِ چهارم پليس استفاده نشد تا اتوموبيل اين زن کاملاً محصور شود و نتواند فرار کند. 
به علاوه، چرا پس از فرار اين زن با خودرو اش، نيروهاي پليس که به سوي او شليک مي کردند، چرخ هاي خودرو را با شليک گلوله، پنچر نکردند که باعث توقف خودرو بدون نياز به کشتن راننده اش مي شد. 
سوال سوم اين است: هنگامي که در نهايت، خودرو اين زن به مانعي برخورد کرد و کاملاً از حرکت ايستاد، چرا پليس واشنگتن اين زن غيرمسلح را از خودرو خارج و او را دستگير نکرد، بلکه بارها به سمت او شليک کرد، تا آن که در برابر کودک خردسالش کشته شد. 
خبرنگار اين شبکه در خاتمه افزود، حقيقاً هر هفته ما از تيراندازي هاي پليس به سوي شهروندان غيرمسلح آمريکايي متأسفانه با خبر مي‌شويم. نيروهاي پليس هر کس را که صرفاً تهديدي براي خود تلقي کنند به سويش شليک مي‌کنند، و اين در حالي است که در بسياري از موارد، اين افراد، غيرمسلح هستند و هيچ تهديدي براي پليسِ کاملاً مسلح و مجهزِ آمريکا به حساب نمي‌آيند. 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، اسلحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار