پیشكسوتان موسیقی را به انتشار تجربیات‌شان ترغیب كنیم

فرهاد فخرالدینی، موسیقی‌دان پیش‌كسوت كشورمان گفت: در شرایطی كه در كشورمان تیراژ كتاب بسیار پایین است، نگارش كتاب، یك نوع فداكاری است.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ فرهاد فخرالدینی، موسیقی‌دان، درباره لزوم توجه به پژوهش و انتشار كتاب در حوزه موسیقی گفت: نباید اجازه دهیم تجربیاتی كه یك فرد طی سال‌ها كسب می كند، بی استفاده بماند، باید فضا را طوری فراهم كنیم كه افراد پیش‌كسوت رغبت كنند ماحصل زندگی و نظریاتی كه به آن دست پیدا كرده اند را در قالب كتاب منتشر كنند و به آیندگان بسپارند.

این پیشكسوت عرصه موسیقی تاكید كرد: در عرصه موسیقی نیز كارهای كمی انجام شده و جا دارد كه بیش از این نویسندگان و دست اندركاران، به انتشار كتب تخصصی موسیقی همت داشته باشند.

فخرالدینی با اشاره به اینكه به تازگی از دو كتابش رونمایی شده است، افزود: كتاب های دیگری نیز در دست تالیف دارم كه بعد از بازبینی منتشر خواهند شد ازجمله مجموعه مقالات، ریتم در موسیقی ایران، پارتیتور (نت)هایی كه نوشته ام و ...

وی با اشاره به انتشار كتاب «شیوه اجرای تقسیمات ناهمگون زمانی دست راست و چپ در ساز پیانو» نوشته مصطفی كمال پورتراب كه از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است، بیان كرد: در شرایطی كه در كشورمان تیراژ كتاب بسیار پایین است، اینكه كتابی در حوزه تخصصی نوشته و منتشر شود، یك نوع فداكاری است.

این رهبر اركستر اظهار كرد: نوشتن كتاب كار ساده ای نیست، این كار نه برای نویسنده و نه برای ناشر سود خاصی در بر ندارد اما اهمیت كار در این است كه نتیجه تجربیات یك عمر زندگی با چند كتاب در اختیار علاقه‌مندان و آیندگان قرار می‌گیرد.

فخرالدینی درباره كتاب «شیوه اجرای تقسیمات ناهمگون زمانی دست راست و چپ در ساز پیانو» گفت: انتشار كتاب در زمینه موسیقی با توجه به حساسیت هایی كه دارد، از جمله دقت در نت‌ها، دقت زیادی می طلبد و مخصوصا كتاب هایی مانند این كتاب كه لازم است رنگی منتشر شوند، حساسیت بالایی در انتشار نیاز دارند. با نگاهی كه به این كتاب استاد پورتراب داشتم، به نظرم كتابی باكیفیت است كه با دقت، حساسیت و توجه منتشر شده و می‌تواند به كمك هنرجویان موسیقی بیاید.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار