اجرای چراغ خاموش ارکستر ملی/کاشف «ای ایران» را رو به مردم رهبری کرد

ارکستر ملی علی‌رغم اجرای زیبای خود در 23 دی ماه مخاطبان بسیاری را به تالار وحدت نکشانده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارکستر ملی ایران شب گذشته 23 دی ماه با رهبری سهراب کاشف به روی صحنه رفت.
 
ابتدا پس از حضور نوازندگان بر روی صحنه سهراب کاشف برای رهبری به روی صحنه آمد و با استقبال حضار روبرو شد و اولین قطعه به نام «شورآفرین» را با آهنگسازی علی اکبر قربانی به زیبایی هر چه تمام‌ رهبری کرد.
 
قطعه بعدی را به نام «راپسودی» با آهنگسازی خیام میرزاده را در مقابل چشمان مخاطبان اجرا کرد.
 
قطعه بعدی که آرامش خاصی را به مخاطبان سالن منتقل می‌کرد و زیبایی آن بر سکوت مخاطبان می‌ا‌‌‌فزود «سحرگاه» نام داشت که محمد سعید شریفیان آهنگسازی آن را انجام داد.
 
اجرای سوئیت ابن سینا ساخته فرهاد فخرالدینی مدیر هنری ارکستر ملی  تحسین مخاطبان ارکستر ملی را برانگیخت و پس از اتمام این قطعه سهراب کاشف به طور ویژه از ایشان سپاسگذاری کرد و بلافاصله به پشت صحنه رفت و محمد کرد خواننده خوش‌ آتیه کشور را به روی صحنه آورد تا قطعه «ای نکرده وفا» را با آهنگسازی همایون خرم و تنظیم شهرام توکلی و شعر بیژن ترقی را بخواند.
 
قطعه «کارناوال» به آهنگسازی علی اکبر قربانی  آخرین اجرای بخش اول ارکستر ملی شد و بعد از آن «بیژن و منیژه» ساخته حسین دهلوی اجرا شد. «خاطره» با آهنگسازی علی اکبر قربانی دیگر قطعه‌ای بود که با زیبایی و دقت سهراب کاشف رهبری و اجرا شد.
 
سویفت ویولون «فانتزی برای ویولون و ارکستر» را ارسلان کامکار بر عهده داشت و ملودی آن از حسین‌علی ملاح با تنظیم مرتضی حنانه صورت گرفت.
 
علی‌اکبر قربانی قطعه دیگری را برای ارکستر ملی اجرا کرد که «کولی» نام داشت و پس از این قطعه، سهراب کاشف رو به حضار از قربانی، استاد فخرالدینی، همایون خرم،‌ مرتضی حنانه یاد کرد و بابت قطعات ساخته شده از آنان تشکر کرد. سپس بلافاصله به سمت مجتبی عسگری خواننده ارکستر ملی رفت تا ملودی «همایون خرم» تنظیم شده شهرام توکلی را اجرا کند.
 
سپس شعر «فریاد از تو» از سیمین بهبهانی با تنظیم جمال‌الدین منبری که ملودی آن را همایون خرم انجام داده بود، را اجرا کرد.
 
قطعه «رنگ بیات شیراز» که قطعه محلی آذربایجان بود با تنظیم علی‌اکبر قربانی اجرا شد و در انتها آخرین قطعه «رنگ از اپرای کوراوغلو» با ‌آهنگسازی اوزیر حاجی بیگ اوف اجرا شد.
 
در پایان سهراب کاشف گفت: این گروه در مدت بسیار کمی به این سطح کیفیت رسید و خداوند قسمت شما هم کند تا رهبر ارکستر باشید و ارکستر ملی را رهبری کنید تا ببینید چه لذتی دارد؟ سپس از استاد فخرالدینی تشکر کرد و قطعه «ای ایران» را با همراهی حاضران مراسم رهبری کرد تا نظم اجرا هر چه بیشتر زیبایی آن را گوش‌نوازتر کند.
 
گفتنی است؛ علی‌رغم اجرای خوب ارکستر ملی اما گویا اطلاع‌رسانی زیادی برای مخاطبان این ارکستر صورت نگرفته بود و بخشی از سالن تالار وحدت با استقبال کم مخاطبان روبرو شده بود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.