علی رهبری در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران؛

ارکستر سمفونیک تهران وظیفه کمک به ارکستر ملی را دارد/ برای ارکستر ملی باید از کسانی دعوت کرد که موسیقی ملی می شناسند/ تصمیم‌گیری در مورد ارکستر ملی بر عهده معاونت هنری است

رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: ارکستر بد وجود ندارد و اگر نوازندگان، خوب یا بد می نوازند یعنی کار من در رهبری ارکستر خراب است.

علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران درباره عملکرد ارکستر سمفونیک تهران گفت: ارکستر سمفونیک تهران در شرایط خوبی به سر می برد. بنده اعتقاد دارم که ارکستر بد وجود ندارد و اگر نوازندگان خوب یا بد می نوازند یعنی کار من در رهبری خراب است. 

وی ادامه داد: البته در اول راه هستیم و فعلا خیلی کار داریم تا به آن نقطه مورد نظر برسیم ولی من خوش بینم و مطمئنم ارکستر به آن فاکتورهای مورد نظر خواهد رسید. به نظر من، ارکستر یک سال زمان می برد تا بهترین نوازنده های ایرانی را برای ارکستر تربیت کنیم.

رهبری تصریح کرد: بسیاری از نوازنده های خارجی قرار است که به خاطر من هم که شده به ایران بیایند. تا به امروز 4 نفر داوطلب داشتیم. البته حدس می زنم تعداد این نوازنده ها از 15 نفر بیشتر شود. به نظر من حضور نوازنده های خارجی در ایران قضیه خیلی مهمی است و باید عملی شود.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره تشکیل ارکستر ملی عنوان کرد: ارکستر ملی ارکستر بسیار محبوبی است و رهبران مختلفی علاقمند  به همکاری با این ارکستر هستند.

وی ادامه داد: "فرهاد فخرالدینی" برای ارکستر ملی بسیار زحمت کشیده است. بنده این ارکستر را خیلی خوب می شناسم زیرا در دوران نوجوانی و جوانی ام در این ارکستر نوازندگی کردم.

رهبری تصریح کرد: در حال حاضر در بنیاد رودکی، همه تلاش خود را می کنند تا ارکستر ملی راه بیفتد. بنده اعقاد دارم تشکیل ارکستر ملی بسیار سخت تر از ارکستر سمفونیک است. زیرا در ارکستر سمفونیک رپرتوارهای وسیعی وجود دارد و رهبران و نوازندگان بسیاری در این زمینه در جهان حضور دارند ولی برای ارکستر ملی باید از کسانی دعوت کرد که موسیقی ملی می شناسند. به هر حال امیدوارم که این ارکستر به زودی با تمام توان کارش را رسما آغاز کند.

وی درباره تعامل بین ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی گفت: ارکستر سمفونیک تهران وظیفه دارد در هر زمینه ای که لازم است به ارکستر ملی کمک کند. البته به نظر من 70 یا 80 درصد از نوازندگان ارکستر ملی از نوازندگان ارکستر سمفونیک است اما تمامی این مسائل به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازمی گردد که می خواهند به چه شکلی برای ارکستر ملی تصمیم بگیرند.

رهبری در انتها خاطر نشان کرد: در انتها باید بگویم هر کمکی که از ما خواسته شود با کمال میل برای ارکستر ملی، انجام خواهیم داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار