رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر از مرجوع شدن 79 محموله وارداتی نامرغوب و غیر استاندارد طی سال جاری به کشور مبداء خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اهواز؛ سیدصادق شریفی نسب ارزش این محموله های وارداتی را 501 هزار 920 دلار عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره های کل گمرک آبادان و خرمشهر از ورود آن جلوگیری شده و به کشور مبداء مرجوع شد.

وی اظهار داشت: در این زمینه از ورود خسارت مستقیم به ارزش 15 میلیارد و 649میلیون و 865 هزار و 600 ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر تصریح کرد: بیش تر کالاهای وارداتی مرجوعی از سوی این اداره را لوازم خانگی، اسباب بازی، لوازم یدکی و لامپ روشنایی اعلام کرد.

شریفی صدور 7 هزار و 130 گواهی انطباق برای کالاهای وارداتی را از جمله عملکرد نظارتی این اداره در سال جاری بیان کرد و افزود: به منظور اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به ویژه ماده 4 و تبصره های ذیل ماده 6 قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر ورود اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری را داشته باشند نظارت می کند.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای وارداتی به گمرک خرمشهر، فقط درصورت داشتن انطباق با استانداردهای ملی یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود را دریافت می نمایند.

بندر خرمشهر در شمال غربی خلیج فارس و در جنوب غربی جمهوری اسلامی ایران و در همسایگی جنوب شرقی کشور عراق ( مرز زمینی شلمچه ) در محل تلاقی رودخانه های اروندرود و کارون در استان خوزستان واقع شده است و در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با داشتن 20 اسکله از بزرگ ترین بنادر کشور به حساب می آمد.

این بندر دارای سابقه طولانی در امر تجارت دریایی بوده و ساخت و بهره برداری از اسکله های ویژه پذیرش کشتی های اقیانوس پیما در بندر خرمشهر در سال های آغازین 1300 شمسی شروع شده و در زمان جنگ جهانی دوم و پس از آن به اوج خود رسید.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.