معاون عمرانی فرماندار اهواز؛ ساختمان فرمانداری اهواز با قدمت 70ساله احیا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ هدایت الهج زارع زاده به تاریخی بودن ساختمان فرمانداری اهواز اشاره کرد و گفت: احیای طرح سنتی و تاریخی این بنا که سال گذشته از سوی سازمان میراث فرهنگی خوزستان آغاز شده بود، اکنون به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: نورپردازی و پیاده روسازی به عنوان بخشی از این طرح نیز در دست انجام می باشد.

زارع زاده با بیان اینکه تغییراتی در دهه های گذشته در این ساختمان اتفاق افتاده است، افزود: نمای اولیه ساختمان و مصالح به کار رفته در آن، پس از بررسی کارشناسان میراث فرهنگی شناسایی، و 1 گروه متخصص آن را اجرا کردند و نمایی که هم اکنون ساخته شده همان نمای ابتدایی ساختمان فرمانداری می باشد.

معاون عمرانی فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: این بنا، با وسعت حدود 5 هزار مترمربع، شامل 1 ساختمان 2 طبقه، با بیش از 70 سال قدمت و یک ساختمان یک طبقه با 40 سال قدمت است.

وی با اشاره به اینکه زیرزمین ساختمان فرمانداری بیش از 30 سال است که مسدود شده اذعان داشت: بر اساس اسناد غیررسمی و شفاهی، یک کریدور زیر زمینی ساختمان فرمانداری اهواز، بیمارستان رازی، ساختمان راه آهن و منازل راه آهن را به یکدیگر متصل می کند و این تونل ها در زمان جنگ جهانی دوم و حضور نیروهای متفقین در اهواز مورد استفاده قرار می گرفت.

اهواز دارای 38 اثر تاریخی ثبت شده ملی می باشد و ساختمان فرمانداری اهواز که در زمان پهلوی اول ساخته شده در سال 85 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.