محمد ایزدی مشهور به "حه مه مه لا" هنرمند نامی مریوانی از سوی جمعی از هنرمندان و جامعه مدنی این شهرستان تجلیل و تکریم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  سنندج،محمد ایزدی مشهور به حه مه مه لا یکی از شاعران، خواننده و پندگوی مریوانی است که در سال 1332 در روستای میرآباد بخش خاویمرآباد مریوان از خانواده ای فقیر به دنیا امده که خواندن و نوشتن را از همان ابتدا در خانه خود و با معلمی پدرش یاد گرفته است.

حه مه مه لا برای اولین بار خوانندگی را در شهر پینجوین عراق در سال 1970 شروع نموده که در آن زمان نیز تنها 16 سال سن داشته است اما بدلیل صدای بسیار عالی وی و همچنین توانائی شعر سرودن هایش چندی نگذشت که نامش آوازه گوش مردم این دیار شد.

این خواننده نامی کرد در تمامی سروده هایی که تاکنون خوانده است سعی نموده است که از شعرهای خود استفاده نماید و تاکنون با بیشتر خواننده های هم عصر و همدوره خود نیز مشغول به آواز خوانی شده است.

وی که هم اکنون در روستای پیرصفای شهرستان مریوان زندگی می کند متاسفانه پس از سانحه دلخراش رانندگی در سال 1367سلامت جسمانی خود را از دست داده و پس از چندین بار عمل جراحی هنوز وضعیت تندرستی قابل قبولی را نیافته و می بایستی بار دیگر نیز مورد عمل جراحی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.