شانزدهمین همایش کانون هنرهای آئینی سنتی لرستان در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان در این همایش با تاکید بر نقش سنت ها و مراسمات آیینی بر زندگی انسان گفت: انسان ها در طول تاریخ عرصه های مختلفی از جمله سنتی، مدرن وپسامدرن را با ویژگی های خاص خود پشت سر گذاشته اند .

وی افزود: انسان در عصر سنتی با چالش های کمتری روبرو بود و هر چه به عرصه های مدرن وپسامدرن وارد می شود با چالش هاو تهدیدات روحی روانی امروزه درگیر می شود .

حنان بیان کرد:انسان برای جلوگیری از این چالش ها و آثار تخریبی آن باید با رجوع به سنت ها و تلاش در زمینه ی زنده نگه داشتن آنها ، این موانع را پشت سر گذارد . 

وی افزود: ما باید با زنده نگهداشتن آیین های سنتی در عصر مدرن تعامل این دو عصر را باهم را نگه داریم واز تقابل این دو عصر جلو گیری کنیم .

بهزاد پاکد ل رئیس انجمن هنرهای آئینی سنتی لرستان نیز در این جلسه هدف از برگزاری همایش سالیانه کانون هنرهای آئینی سنتی لرستان را پژوهش و ترویج فرهنگ عامه مردم این استان عنوان کرد.

این همایش با برنامه های شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی اصیل محلی، مراسمات آئینی، سرنانوازی از گروه های آئینی سنتی خرم آباد، الیگودرز، دورود، الشتر و نورآباد، برگزار شد .

انتهای پیام/ز
برچسب ها: همایش ، ائینی ، کانون ، سنتی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.