۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی در کشور موجود است.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از ساری ٬ رئیس قوه قضائیه در  همایش نقش توسعه ثبت و سند رسمی در نظم حقوقی و کاهش دعاوی در مجتمع فرهنگی و رفاهی قوه قضائیه در ساری گفت: هم‌اکنون ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی وجود دارد که با الکترونیکی شدن اسناد بسیاری از پرونده‌های قضایی کاهش خواهد یافت.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی افزود: انقلاب اسلامی انفجار نور بود و فهم این مسئله در طول تاریخ انقلاب در طی زمان بیشتر آشکار می‌شود و وضعیت ایران را در منطقه و جهان سربلندتر می‌کند.

وی گفت: در هیچ نقطه‌ای از دنیا دستگاه قضایی مستقل از دولت و مجلس وجود ندارد ولی ساختار حکومتی ایران به گونه‌ای است که دستگاه قضایی جدا  از سایر قوای سه‌گانه زیر نظر رهبری به ایفای تعهدات و نقش خود در جامعه می‌پردازند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌ها در سازمان ثبت منجر به صلح و سازش می‌شود و بسیاری از دعاوی کلان و خُرد در دستگاه قضایی به دلیل این است که دقت در ثبت قراردادها صورت نمی‌گیرد، افزود: اگر مسائل فقهی در اسناد ثبتی رعایت شود بهترین راه کاهش اطاله دادرسی استفاده از دفاتر اسناد رسمی است.

رئیس قوه قضائییه گفت: استعلام‌هایی که دادگاه‌ها به ثبت می‌ دهند باید الکترونیکی باشد تا کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های حقوقی مردم شود.

وی افزود: در حوزه ثبت الکترونیکی گام‌های اساسی طی سال‌های اخیر در کشور صورت گرفته و باید ترویج شود.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: ساری ، قضاییه ، کشور ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.