محلات را به عنوان پایتخت گل ایران می‌شناسند، اما متاسفانه این شهر هنوز نتوانسته است بازاری صددرصدی برای تولیدات زیبایش پیدا کند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ احمد سجادی فرماندار شهرستان محلات  با بیان اینکه نبود بازار مستمر خرید گل و گیاه در ایران معضل بزرگی برای گلکاران محلاتی است، افزود: متاسفانه خرید گل در ایران به نوعی مقطعی است و برای مثال اوج خرید گل به بازار شب عید خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات گلکاران در این شرایط به صورت صددرصدی به فروش نرسیده و حجم قابل توجهی معادل 30 تا 40 درصد دورریز می‌شود، اضافه کرد: گلکاران محلاتی باید برای رفع این مشکل بازارهایی را در خارج از ایران برای خود دست و پا کنند.

سجادی افزود: حضور در بازارهای بین‌المللی و صادرات موفق به کشورهای دیگر نیازمند شناخت این بازارها و تعامل با کشورهای هدف در این خصوص است، به همین دلیل سعی کردیم با اعزام فعالان اقتصادی عرصه گل و گیاه به کشورهایی همچون هلند و روسیه این زمینه را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه گلکاران محلاتی چنین سفرهایی را به سختی قبول می‌کنند و آنرا به نوعی ریسک تلقی می‌کنند، افزود: در آبانماه سال جاری به حضور تعدادی از گلکاران محلات به هلند سفر کردیم تا آنها ضمن آشنایی با این بازار به تعامل مثبتی در این عرصه دست یابند.

سجادی گفت: روز گذشته نیز تیمی متشکل از فعالان این عرصه به روسیه اعزام شدند تا با استفاده از فرصتی که به دنبال ایجاد خلاء تجاری میان روسیه و ترکیه ایجاد شده است، بتوانند بازارهای صادراتی جدیدی را در این کشور برای خود پیدا کرده و از این طریق بتوانیم میزان فروش تولیدات را بالا برده و به کاهش حجم دورریز که در واقع دورریز سرمایه است دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با اتاق بازرگانی ایران در روسیه و سفارت ایران، رایزن اقتصادی ایران در روسیه این تیم را همراهی می‌کند تا آنها بتوانند از این فرصت بهره بهتر و استفاده بیشتری برده و بررسی موفقی از این بازار داشته باشند.
منبع:ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار