با برنامه‌ریزی منظم می‌توانیم در منزل ذهن‌مان را از مسائل کاری دور می‌کنیم.

جعفر بای آسیب شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به جداسازی زندگی کاری و شخصی اظهار داشت: جدا کردن زندگی کاری  و شخصی افراد بسیار با اهمیت است زیرا باید افراد در پایان کار به فکر مسائل خانه و خانواده باشند.

وی بیان کرد: با نوشتن جز به‌ جز برنامه و ذکر این مسائل که کارها به اتمام نرسیده و برای روز آتی است، می‌توان ذهن‌تان را از مشغله‌های کاری فارغ‌ کنید و با خیالی آسوده به برنامه‌های شخصی برسید.

این آسیب‌شناس با بیان این که شغل اهمیت دارد ولی خانواده مهم‌تر است، افزود: برای این که در محیط خانه به مسائل کاری فکر نکنیم باید به نوعی با زبان محبت آمیز به همکاران‌تان بگویید که تا حد ممکن از زنگ زدن به شما در زمان غیر اداری پرهیز کنند تا ذهن شما درگیر مسائلی به غیر از کارهای شخصی و خانوادگی نشود، تا بتوانید به خانواده‌تان برسید. 

بای ابراز داشت: وقتی که افراد خانواده‌تان برایتان ارزش داشته باشند ناخودآگاه در زمان استراحت به فکر کارهای شخصی و استراحت با خانواده می‌افتید و خود و همچنین افراد خانه را درگیر دیگر مسائل شخصی نمی‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: برای رهایی از فکر و مشغله‌های کاری در زمان استراحت باید به کارهای شخصی و خانواده بپردازیم تا ذهن مان از کار و مسائل خارج از خانه دور شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار