رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: یک سوم اتباع خارجی، حدود 250 هزار نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند.

محمود سروش رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت‌ بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص خدمات درمانی برای اتباع خارجی در کشور گفت:حدود 850 هزار نفر اتباع خارجی غیرمجاز در کشور وجود دارند و از این تعداد حدود 250 هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ سلامت قرار گرفته‌اند که تقریباً یک سوم تحت پوشش قرار گرفتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت تلاش دارد، این تعداد را به 500 هزار نفر برساند و پوشش بیمه‌ای را افزایش دهد. اما باید منابع مالی لازم نیز فراهم شود.

سروش در خصوص برنامه‌هایی که برای تأمین منابع مالی جهت پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی نیاز است، عنوان کرد: برای تأمین مالی قراردادی بین بیمه، وزارت بهداشت، اداره اتباع و کمیساریای عالی بسته شد؛ اما وزارت بهداشت منتظر منابع مالی نمی‌ماند و برنامه‌هایی برای تسریع این اقدامات دارد.

وی در پایان گفت: با بهبود وضعیت خدمات پزشک خانواده در شهرها و روستا، به تدریج اتباع نیز از خدمات درمانی بهتری، برخوردار می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار