معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه دارای روستاهای بسیار زیبا و جذابی برای گردشگری است که می‌توانند در جذب توریسم بسیار موفق عمل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه  گفت : استان کرمانشاه دارای روستاهای بسیار زیبا و جذابی برای گردشگری است که با تلاش خود اهالی و حمایت دولت می‌توانند در امر جذب توریسم بسیار موفق عمل کنند.

علیرضا مرادی بیستونی افزود : باتوجه به تفاهم نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید منعقد کرده‌ایم، به هر خانوار روستایی برای توسعه گردشگری تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت : این تسهیلات بانکی با سود چهار درصد به متقاضیان داده می‌شود و بازپرداخت آن از شش ماه بعد از پرداخت وام صورت می‌گیرد.

مرادی بیستونی اظهار داشت : یکی از اصلی‌ترین محورهای پرداخت این وام، بحث راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهاست، یعنی روستاییانی که بتوانند اقامتگاهی برای اسکان گردشگران روستایی مهیا کنند که مطابق با قوانین و مقررات مصوب باشد و مورد تایید کارشناسان و بازرسان این اداره کل قرار گیرد، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی درپایان گفت : اهالی روستاهایی که جاذبه گردشگری دارند، می‌توانند با ارائه درخواست به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان روند دریافت این تسهیلات را دنبال کنند.

انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.