کارگردان نمایش «کسوف» اشاره به کمبود امکانات در زاهدان و مشکلات تئاتر فجر و بحث مالیش کرد.

«زاهدان» فقط یک سالن نمایشی دارد!روح‌الله کیخاشهری کارگردان نمایش «کسوف» منتخب بخش استانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: داستان زندگی مرد و زنی را نشان می دهد که از لحاظ طبقاتی در یک سطح هستند و مرد از افغان برای کار به ایران می‌آید اما عاشق دختری شده و با وی ازدواج می‌کند که اتفاقی را  برای آنها رقم می زند.
 
وی درباره انتخاب خود از این نمایشنامه بیان کرد: برای جشنواره سال گذشته این متن را خوانده بودم که از کشش داستان و چهارچوبش خوشم آمد همچنین فضایی که بین زن و مرد قصه حاکم است.

کیخاشهری در رابطه با شیوه اجرایی نمایش اظهار داشت: نمایش علاوه بر دیالوگ تماشاگر شاهد مونولوگ‌هایی خواهد بود که بوسلیه طراحی صحنه آن فضاسازی‌ها ایجاد می‌شود تا مخاطب ارتباط بیشتری با اثر برقرار کند.

وی در راستای حضور خود در جشنواره فجر بیان کرد: امسال برای اولین بار است در جشنواره شرکت می‌کنم و تلاش هر گروه تئاتری مبنی بر شرکت در آن و دیدن آثار دیگر هنرمندان است و این امر با همت مضاعف گروه به تحقق انجامید. 

کارگردان نمایش «کسوف» درباره وضعیت تئاتر فجر بیان کرد: با پیمودن این مسافت برای آمدن به جشنواره دلمان می‌خواهد که از لحاظ اسکان امکانات فراهم باشد تا بتوانیم نمایش های دیگران را هم ببینیم زیرا که ندیدن آنها می‌تواند لطمه بزرگی بزند.

وی افزود: مشکلاتی از لحاظ مالی وجود دارد که امسال هم مستثنی از همیشه نیست اما با این اوصاف امیدواریم تا شاهد مشکلات عظیم از آن نباشیم.

کارگردان نمایش «کسوف» در خصوص وضعیت تئاتر در شهر زاهدان گفت: ما برای اجرا و تمرین نمایش یک سالن بیشتر نداریم چه برسد به پلاتو و باکس. اما باز با این حال نگذاشتیم تا چراغ تئاتر در این شهر خاموش شود. از طرفی تمام گروه هایی که برای جشنواره فجر نمایش داشتند هم در این سالن تمرین کرده‌اند تا به مرحله اجرا برسانند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.