رئیس کنگره تازه‌های لیزر پزشکی گفت:پسا تحریم‌ها فرصت مناسبی برای انتقال دانش و تبدیل آن به تجهیزات است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا رزاقی رئیس کنگره تازه‌های لیزر پزشکی و رئیس شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی کشور در نشست خبری که امروز برگزار شد، در خصوص شرایط این حوزه پس از برداشته شدن تحریم‌ها بیان کرد: پسا تحریم‌ها فرصت بسیار خوبی برای انتقال دانش‌ و تبدیل آن به تجهیزات پزشکی است.بخش زیادی از تجهیزات لیزر پزشکی کشور متعلق به سایر کشورهای خارجی است که ما سعی در معکوس کردن این روند داریم.

وی افزود: کشور آرام آرام در حال ترجمه علوم به مصارف پزشکی است. در حال حاضر نیز سعی داریم به سمتی حرکت کنیم که شرکت‌ها در حوزه تولیدات تجهیزات پزشکی علاوه بر تامین نیاز داخلی سهمی هم در بازار پزشکی منطقه داشته باشند، اساساً فن‌آوری های نوین هر روز جایگاه مؤثرتری پیدا می‌کنند و در واقع شیوه درمانی جدیدتری را به طب اضافه می‌کنند.

رییس شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی کشور اظهار کرد: بعضی از علوم دارای جایگاه راهبردی هستند که لیزر پزشکی هم جزو این علوم است.

وی ادامه داد: شناسایی افراد دانشجویی که در زمینه لیزر مشغول هستند از جمله اقداماتی است که در قالب کنگره سالیانه لیزر پزشکی صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار