معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش بودجه پژوهش و فناوری در سال آینده خبر داد.

علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه علی‌رغم شرایط بودجه‌ای مبلغ بودجه پژوهشی سال آینده را از 57 هزار میلیارد ریال در سال 94 به 120 هزار میلیارد ریال افزایش داده است.

وی گفت: افزایش بیش از دو برابری بودجه پژوهشی کشور در سال آینده بسیار چشمگیر بوده و با این افزایش سهم بودجه پژوهشی کشور از 0.48 درصد به بالای یک درصد افزایش داشته است.

دلیری تأکید کرد:‌ این موضوع برای نخستین بار اتفاق افتاده است و نشان دهنده‌ی اهمیت ویژه دولت بر توسعه پژوهشی و فناوری بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بودجه پژوهشی سال‌های گذشته تصریح کرد: در سال‌های قبل بودجه پژوهش و فناوری کشور به دلیل نبود خروجی کاربردی از این طرح‌ها افزایش نداشت و انگیزه‌ای برای افزایش بودجه پژوهشی کشور وجود نداشت.

وی بیان کرد: در سال‌های آینده اولویت دولت باید تولیدات دانش‌بنیان باشد و باید با اختصاص بودجه بیشتر به پژوهش و فناوری و محصولات دانش‌بنیان آن را جایگزین نفت خام در کشور کنیم.

دلیری خاطرنشان کرد: در سال آینده هماهنگی‌های لازم برای تدوین یک برنامه مدون با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را خواهیم داشت طرح‌ها و پژوهش‌های فناوری باید به سمت کاربردی شدن پیش برود تا از این طریق محصولات بیشتری در کشور تولید شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار