در سالهای نه چندان دور با کمک هوش مصنوعی معلمان و اساتید حتی قبل از برگزاری امتحان واقعی می توانند نمرات درسی دانش‌آموزان را در کارنامه‌ها قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان کارشناسان دانشگاه استنفورد در همکاری با شرکت گوگل در کالیفرنیای ایالات متحده در نظر دارند نوعی الگوریتم جدید برای بررسی نحوه امتحان دادن دانشجویان طراحی کنند. 

گفتنی است،‌این الگوریتم با هدف درک توانایی‌های یادگیری فردی دانش‌آموزان در حال طراحی است و می‌تواند نشان دهد که آیا دانش‌آموز به سوالات پاسخ صحیح می‌دهد یا خیر و یا اینکه چرا دانش‌آموز به سوالات پاسخ اشتباه می‌دهد.

کارشناسان داده‌های مربوط به این الگوریتم را با بررسی بر روی بیش از یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز بدست آورده‌اند.

این الگوریتم می‌تواند در آینده برای بهبود نمرات درسی دانش‌آموزان در درس ریاضی مورد استفاده قرار گیرد. 

پژوهشگران امیدوار هستند با ریشه‌یابی علت غلط حل کردن سوالات درس ریاضی بتوانند به بهبود نمرات و افزایش موفقیت دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر جهان کمک کنند.
 
در این نرم افزار از الگوریتم های هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای استفاده شده‌ و حتی می تواند پیش‌بینی کند که دانش‌آموز از چه مرحله‌ای به بعد در حل مسائل دچار اشتباه می‌شود. با استفاده از این نرم افزار دانش آموزان در آینده امتحان‌های آخر سال متفاوتی خواهند داشت و موفق به کسب نمرات بالاتر می‌شوند.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار