نماینده سمنان گفت: لایحه دو دوازدهم موجب تعیین تکلیف دولت در میزان برداشت‌هایش از خزانه خواهد شد.

"علیرضا خسروی" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه افزایش بودجه عمرانی با توجه به توقعات از بخش عمران در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: دولت با پیش بینی مواردی چون فروش اوراق مشارکت، اوراق قرضه و سکوک درصدد رفع بخشی از بدهی‌های عمرانی‌ است.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد دولت می‌تواند از طرح افزایش سرمایه بانک‌ها نیز استفاده کند، به طوری که بانک‌ها بتوانند بخشی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را به مردم و پیمانکاران واگذار کنند.

خسروی پیرامون ویژگی‌های بودجه 95 نسبت به بودجه 94  اظهار داشت:‌ در این بودجه با توجه به کاهش شدید قیمت نفت باید چارچوب‌ها کاملاً حفظ شود.

عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه بررسی بودجه 95 و بررسی برنامه ششم توسعه تا پایان سال امکان پذیر نیست اظهار داشت: لازم است دولت لایحه دو دوازدهم بودجه 95 را نیز به مجلس ارائه دهد.

نماینده سمنان اذعان داشت: با توجه به تعطیلات آتی مجلس اگر نمایندگان به صورت شبانه‌روزی نیز این لوایح را مورد بررسی قرار دهند به نظر می‌رسد که نتوان بودجه 95 و برنامه ششم را تا پایان سال تصویب کرد.

وی با بیان اینکه قطعاً در دو هفته کاری امکان بررسی لایحه بودجه وجود ندارد اظهار داشت: بعد از دو هفته کاری نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند و بعد از تعطیلات مجلس نیز زمان انتخابات فرا می‌رسد.

خسروی با بیان اینکه با ارائه لایحه دو دوازدهم دست دولتمردان نیز بازتر می‌شود، خاطر نشان کرد: ارائه لایحه دو دوازدهم منجر به تعیین تکلیف دولت می‌شود و آنان به روشنی می‌دانند که تا دو ماه دیگر میزان مطالبات، بدهکاری‌ها و برداشت‌هایشان از خزانه  چقدر خواهد بود و ابهامات‌شان در این راستا کاملاً از بین می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار