کارگردان نمایش «سال ثانیه» اتفاق افزایش ظرفیت بخش مرور را مساله مهمی ندانست و تبعیضی برای آن قائل نشد.

حمید پورآذری کارگردان نمایش «سال ثانیه» منتخب سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر مهمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: ده نفر را از گروه انتخاب کرده و شروع به شکل‌گیری تمرین‌ها، بداهه‌نوازی‌ها کردیم تا متن به صورت کامل شکل بگیرد. نمایش «سال ثانیه‌ها» به مدت 55 شب روی صحنه رفت و که در طی این مدت دستخوش تغییراتی شد.

وی افزود: داستان ده دختری است که در یک جا جمع شده‌اند و اساسا داستان به معنای واقعی آن وجود ندارد و هر مسئله‌ای را که دارد روایت می‌کند به جای آنکه کلیت باشد، جزئیات بیشتر نمایش داده می‌شود.

پورآذری در رابطه با نقطه ضعف جشنواره فجر عنوان کرد: مشکل بی‌پولی همیشه در تئاتر وجود داشته که جشنواره هم از آن غافل شد. همچنین عدم مدیریت ثابت و تغییر هر ساله آن یکی از دیگر از عوامل ضعف در تئاتر جشنواره است.

وی افزود: اگر حداقل هر سه سال یکبار دبیران تعویض شوند، می‌توان به اتفاقات خوب امیدوار بود و رخدادهای کارسازی را دید. زیرا یک شبه نمی‌توان کل مسیر و روند را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه افزایش بخش مرور مساله چندان مهمی نیست، اذعان کرد: در  بسیاری از کشورهای دیگر ملاک انتخاب نمایش‌ها تازه بودن آثار نیست؛ بلکه از نمایش‌هایی که آزمون و خطای خود را انجام داده‌اند استفاده می‌کنند و برایشان رویکرد موجود در بطن اثر مهم است.

گفتنی است؛ نمایش «سال ثانیه» به کارگردانی حمید پورآذری از گروه تئاتر پاپتی‌ها منتخب سی و چهارمین جشنواره فجر، در بخش مهمان روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار