علی عابدی، مدیر تماشاخانه «سنگلج» از جزئیات آیین افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر گفت.

علی عابدی، مدیر تماشاخانه «سنگلج» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر در این مکان گفت: ما قصد برپایی جشنی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تماشاخانه «سنگلج» را در مهرماه داشتیم؛ اما به دلیل حادثه منا و برخی اتفاقات دیگر این اتفاق به تعویق افتاد. پس از جلساتی با مرکز هنرهای نمایشی، شهرداری منطقه 12 و دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر، قرار شد آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر را همراه با جشن پنجاهمین سالگرد تماشاخانه «سنگلج» را در یک روز برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها و تدارکات برای برگزاری این آیین با دو محوریت جشنواره تئاتر فجر و سالگرد تأسیس تماشاخانه «سنگلج» انجام می‌شود. به همین منظور از هنرمندانی که در این سال‌ها حضور فعالی در این پایگاه تئاتری داشتند و امروز توانایی همراهی ما را در این آیین ندارند، مستندهایی را برای نمایش در این رویداد هنری تهیه کرده‌ایم.

عابدی بیان کرد: تماشاخانه «سنگلج» پایگاه تئاتر ایرانی است و از گذشته در بین مردم جایگاه ویژه‌ای داشته. امیدوارم با برگزاری این اتفاق خون تازه‌ای در رگ‌های آن جریان پیدا کند و از کم لطفی برخی هنرمندان نسبت به آن کاسته شود.

گفتنی است؛ آیین افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر، اول بهمن‌ماه در تماشاخانه «سنگلج» برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار