رأی‌گیری برای تصویب لایحه وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، به دلیل حضور کم نمایندگان مجلس آمریکا به تعویق افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، روز گذشته لایحه وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته شد و برای تصویب نیز به اندازه کافی رأی آورد. اما «پال رایان،» رئیس این مجلس،  به دلیل غیبت بیشتر نمایندگان به خصوص جمهوریخواهان، آن را باطل اعلام و به اواخر ژانویه (اوایل بهمن) موکول کرد.

حدود 137 نماینده، 57 جمهوریخواه و 80 دموکرات در رأی‌گیری دیروز غایب بودند. «اشلی استرانگ،» سخنگوی پل رایان، در این خصوص به سی‌ان‌ان گفت: رئیس مجلس هفته گذشته در صحن علنی از نمایندگان درخواست کرد برای حضور در این رأیگیری به موقع حاضر شوند. این مسئله برای ما همچنان در اولویت قرار دارد؛ اما به دلیل تعداد کم نمایندگان ناچار شدیم، رأی‌گیری را به تعویق بیاندازیم.

وی ادعا کرد: بر اساس لایحه جدید، رئیس‌جمهور آمریکا تنها در صورتی میتواند تحریمها علیه اشخاص یا شرکتهای ایرانی را لغو کند که تضمین دهد ایران از تروریسم حمایت نمیکند یا به دنبال ساخت سلاح نیست.

جمهوریخواهان حاضر در مراسم، بازداشت اخیر 10 تفنگدار آمریکایی بوسیله ایران در آب‌های خلیج‌فارس را دلیل دیگری بر ضرورت اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران عنوان کردند. تعداد زیادی از دموکرات‌ها نیز با این ادعا که نمی‌توان به ایران اعتماد کرد از کنگره آمریکا خواستند به دنبال ارائه طرحی مورد حمایت هر دو حزب برای اعمال فشار بر ایران باشد. 

اقدام رایان در واقع هشداری بود برای نمایندگان تا با حضور به موقع برای شرکت در رأی‌گیری مذکور حاضر شوند؛ در غیر این صورت تصمیم در ارتباط با این لایحه، بدون حضور آن‌ها گرفته خواهد شد. مسئله‌ای که می‌تواند انتقادهای سیاسی زیادی را متوجه این نمایندگان کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۴ دی ۱۳۹۴
انرژی هسته ای بهانه بود در طول این چندین سال هر روز یه بهانه و هر روز یه مدل تحریم . انرژی هسته ای نباشه یه چیز دیگه اینا منظورشون اینه که ما بریم جلوشون زانو بزنیم بگیم تروخدا بیاید برای ما تعیین تکلیف کنید ولی زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۴ دی ۱۳۹۴
بابا اینا ول نمیکنن اصلا .............
این تحریم چی داره که هی چپ و راست لایحه و تبصره صدمن یه غاز میسازن ...............
بابا بس کن دیگه إه .................... اعصاب ادم خورد میکنه
چقدر تحریم ................. چقدر تحریم ...............
اگه یه روز حرف از تحریم ایران نزنید میمیرید ...................
ترک عادت موجب مرض شما میشود ....................
الهی همتون درد ناعلاج بگیرید که همش حرف تحریم میزنید به حق 5 تن .... . ............
آخرین اخبار