طرح یاوران آب با تشکل سازی دانش آموزی از اول ابتدایی تا اول متوسطه در دو گروه برادران به نام پیشتازان و خواهران به نام فرزانگان در استان انجام می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رییس سازمان دانش آموزی هدف ازتشکیل طرح یاوران آب گفت: دانش آموزان را باید نسبت به بحران آب حساس کرد.

بااطمینان با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی تربیت تشکیلاتی دانش آموزان را بر عهده دارد، افزود:با توجه به اینکه دانش آموزان ارتباطی که با لایحه های جامعه از طریق نهاد مدرسه و خانواده دارند، می توانیم این فرهنگ سازی را در جامعه ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: در این طرح دانش آموزان به عنوان یاوران آب تربیت می شوند و اطلاعات کافی در مورد سرانه مصرف آب و دیگر اطلاعات منبع آبی به آنها داده خواهد شد که این فرهنگ سازی را به بطن جامعه ببرند.

وی تصریح کرد:در ابتدا دانش آموزان همراه با پوشش خاصی که برای آنها طراحی شده است به عنوان یاوران آب سازماندهی می شوند و با استفاده از کارگاه های آموزشی برای مربیان و دانش آموزان و همچنین بازدید از تصفیه خانه ها و سد های استان و اردو های آموزشی وضعیت آب را به چشم ببینند که این مشاهده تاثیر پذیری بیشتری را در خصوص آشنایی با روند تولید آب و راه های صحیح استفاده از آن را دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.