مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه 3 هزار و 189 نفر در سال جاری به پایگاه‌های انتقال خون این استان مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد از 2 هزار و 401 نفر خون‌‌گیری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛محمدحسین برادران اظهار کرد: در آبان‌ماه سال جاری 4 هزار و 81 نفر برای خون‌دهی به پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 3 هزار و 147 نفر با 77.1 درصد موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال جاری 3 هزار و 622 نفر برای خون‌دهی به مراکز انتقال خون استان قزوین مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 853 نفر با 75.5 درصد خون خود را اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به حضور 52.7 درصدی مراجعه‌کنندگان خون مستمر اضافه کرد: در سال گذشته مراجعه‌کنندگان مستمر شامل یک هزار و 534 نفر بوده که از این تعداد 218 نفر را بانوان با آمار 6.4 درصدی تشکیل می‌دهند.

برادران به بیان آمار مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین طی ماه‌های سال جاری پرداخت و بیان کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان در آبان‌ماه سال جاری به مراکز انتقال خون این استان با رشد 12.7 درصدی روبه‌رو بوده است.

این مسئول با اشاره به افزایش 1.03 درصدی آمار خون‌گیری در آبان‌ماه سال جاری اضافه کرد: همچنین طی این مدت آمار مراجعه‌کنندگان مستمر با رشد 0.08 درصد و تعداد بانوان مراجعه‌کننده با افزایش 10.1 درصد همراه بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین به تحلیل آماری انتقال خون در آذرماه سال جاری پرداخت و عنوان کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون این استان شامل 3 هزار و 189 نفر بوده که در این راستا از 2 هزار و 401 نفر خون‌گیری شده است.

برادران با اشاره به 75.3 درصدی آمار خون‌گیری در آذرماه سال جاری مطرح کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان مستمر طی این مدت یک هزار و 205 نفر با 50.2 درصد همراه بوده است که از این تعداد 149 نفر را بانوان با 6.2 درصد شامل می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در سال گذشته، 3 هزار و 309 نفر به پایگاه انتقال خون استان قزوین مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 554 نفر با 77.2 درصد موفق به اهدای خون شده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به حضور یک هزار و 225 نفر مراجعه‌کننده خون مستمر با 48 درصد در آذرماه سال گذشته تصریح کرد: از این تعداد 219 نفر از بانوان با 8.6 درصد به پایگاه‌های انتقال خون این استان مراجعه کردند.

برادران با اشاره به کاهش 3.6 درصدی مراجعه‌کنندگان به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین طی آذرماه سال جاری خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت آمار خون‌گیری با شش درصد کاهش مواجه بوده است.

این مسئول از کاهش 1.6 درصدی حضور مستمر مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین طی آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: طی این مدت نیز حضور بانوان با کاهش 32 درصدی همراه بوده است.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.