شهرستان هشترود در بهمن ماه سالجاری میزبان همایش بزرگ دانش آموزی کشور با عنوان "رد پای شهریار" با محوریت فرهنگی، هنری و انقلابی خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرماندار هشترود در جلسه هماهنگی برگزاری این همایش اظهار کرد: به همت دولت تدبیر و امید، همایش‌های شهریار شناسی همه ساله در چند نقطه ایران اسلامی برگزار می گردد و هدف از این همایش ها شناساندن هر چه بهتر مقام شهریار به جوامع بشری می باشد و از این راه نیز می توان استعدادهای درخشان در زمینه شعر را شناسایی کرد و پرورش داد.

مستفید اظهارکرد: امیدوار هستیم که مرکز شهریار شناسی کشور که در هشترود دایر شده، بتواند جهانی شود و در آینده شاهد آن باشیم که همه افرادی که می خواهند شهریار شناس شوند با محوریت هشترود در این راه قدم بردارند.

معاون فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: فرمانداری شهرستان هشترود در برگزاری هر چه با شکوهتر همایش "رد پای شهریار" کمک حال مرکز شهریار شناسی خواهد بود تا بلکه این همایش کشوری به بهترین نحو برگزار شود.

طالب پرهیزگار ادامه داد: مجموعه شعرهای شهریار که به زبان ترکی و فارسی می باشد در 80 زبان زنده دنیا ترجمه شده و در دانشگاه های معتبر بین المللی تدریس می شود.

علیرضا نائبی، رئیس مرکز شهریار شناسی کشور نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: شعرهای شهریار دلنشین و گویا می باشد زیرا وی مذهب تشیع و ملیت ایرانی را در شعرهایش به نظم کشیده است، شعرهای شهریار آئینه اعتقادات یک ملت است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.