سخنگوی وزیر بهداشت از پرداخت 25 درصد هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم خبر داد.

حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص میزان پرداختی از جیب مردم برای دریافت خدمات دندانپزشکی گفت: در شهرهای بزرگ کشور 25 درصد از هزینه های پرداختی از جیب مردم به حوزه دندانپزشکی اختصاص پیدا می‌کند که هزینه‌ی بسیار بالایی است.

وی ضمن تاکید بر لزوم اندیشیدن تدابیری جهت کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت به ویژه برای خدمات دندانپزشکی گفت: هزینه ها در این حوزه باید مطابق با استطاعت مالی مردم باشد که در این جهت تدابیری از جمله پیشگیری در این حوزه و ارائه خدمات دندانپزشکی مطابق با استاندارد معقول می‌باشد.

وی افزود: مهمترین برنامه وزارت بهداشت این است که امسال برای دانش‌آموزان تا 6 ابتدایی کارهای پیشگیری را انجام دهیم چرا که این موجب بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان در آینده می‌گردد و سرمایه گذاری وسیعی برای آینده است. همچنین تامین خدمات دندانپزشکی برای افرادی که در زمان لازم مراقبت های اساسی را انجام نداده‌اند از طریق بخش عمومی و خصوصی در حد استطاعت و توان مردم از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۰ دی ۱۳۹۴
تيتر با متن متفاوت است. هزينه هاي دندانپزشكي زياد است و 25 درصد درآمد مردم خرج هزينه‌ي دندانپزشكي مي‌شود.
آخرین اخبار