مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هشت ماهه سال جاری یک هزار و 680 گردشگر خارجی به این استان سفر داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری در کارگروه گردشگری با اشاره به پتانسیل خوب کهگیلویه و بویراحمد در جذب گردشگر گفت: 238 بنای ارزشمند تاریخی، 700 اثر ثبت شده ملی، دو هزار اثر شناسایی شده و دو موزه باستان‌شناسی در استان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزان ورود گردشگر خارجی به استان در سال جاری گفت: براساس آمار ارائه شده در هشت ماهه سال جاری یک هزار و 680 گردشگر خارجی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده و در هتل‌ها و امکان تفریحی استان اقامت داشتند که در سال گذشته تعداد گردشگران خارجی استان یک هزار و 20 نفر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری دو میلیون و 686 هزار و 740 نفر به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند که نسبت به سال گذشته رشدی 11 درصدی نشان می‌دهد.

این مسئول وجود صنایع دستی متنوع، رودخانه‌های وحشی، جاذبه‌های طبیعی، وجود آب و هوای مناسب و ... را از ظرفیت‌های استان برشمرد و افزود: وجود بیش از 54 قله بالای 4 هزار متر ارتفاع با قابلیت کوهنوردی، وجود امامزادگان واجب‌التعظیم در استان و قرار گرفتن کهگیلویه و بویراحمد در کنار استان‌ها فارس، خوزستان و اصفهان می‌تواند موجب افزایش گردشگری استان شود.

باقری با اشاره به درآمد پایین استان از صنعت گردشگری گفت: میزان درآمد گردشگری کشور از حضور گردشگران خارجی 970 دلار بوده در حالی که میزان درآمد استان از گردشگر خارجی 450 دلار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرانه درآمد گردشگری 31 هزار تومان است، افزود: این در حالی است که سرانه درآمد استان از حضور گردشگران داخلی 22 هزار تومان است.

وی بیان کرد: میزان درآمد استان از گردشگری داخلی57 میلیارد تومان بوده که براساس برنامه‌ریزی انجام شده در افق 1404 درآمد گردشگری استان 120 ملیارد تومان پیش‌بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: میزان درآمد استان از گردشگر خارجی یک میلیون و 480 دلار بوده که در افق 1404 میزان درآمد استان از گردشگر خارجی 94 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

باقری با اشاره به نقش صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال گفت: به ازای هر تخت اقامتی 4 الی 5 فرصت شغلی ایجاد می‌شود که سالانه امکان ایجاد 12 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در صنعت گردشگری وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره ملی برف کهگیلویه و بویراحمد افزود: این جشنواره روزهای 15 و 16 بهمن در پیست اسکی کاکان یاسوج برگزار می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.