اصفهان؛

پیش بینی افزایش گردشگر خارجی در سال آینده

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: حضور گردشگران خارجی در اصفهان به ۱۰ درصد ارتقاء می‌یابد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، فریدون الهیاری در آیین اختتامیه نهمین گردهمایی راهنمایان تور کشور اظهار داشت: ایران سابقه و پیشینه بسیار ارزشمندی دارد که یکی از ظرفیت‌های غنی اقتصادی در کشور به شمار می‌رود که این پیشینه غنی در ایران نه تنها در ایران بلکه فراتر از مرزها می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: دیداری با یکی از اساتید به نام ترکیه داشتیم، وی به چند نکته درباره ایران اشاره کرد، سخن گفتن از ایران در خاورمیانه به مثابه یونان و روم قدیم در اروپا است و از ایران به نام یک تمدن کهن در جهان یاد می‌شود و همان‌طور که می‌دانید ایران پیشینه‌ای با بیش از 40 الی 50 هزار ساله دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به گردشگری در ادبیات غنی کشور خاطرنشان کرد: سفر و گردشگری در حوزه فرهنگی و تمدن براساس ادبیات غنی باز مانده است و زمانی که از سفر صحبت می‌شود صرفاً بازدید از مکان خاصی نیست و باید دانست که سفر فرصتی برای تکامل، پختگی و بستری برای رشد معنوی انسان و جامعه بشری است.

الهیاری با اشاره به چشم‌انداز 1404 بیان کرد: در چشم‌انداز 1404 بر اساس آمار باید به 20 میلیون گردشگر برسیم اما آنچه در برنامه ششم توسعه در حال توسعه است این میزان حدود 11 میلیون است، البته ظرفیت اصفهان بر همه آشکار است و باید دانست در 2 سال گذشته ما شاهد رشدی 3 برابری بوده‌ایم و پیش‌بینی ما بر این است که در پایان امسال شاهد آمار 250 هزار گردشگر در اصفهان باشیم.

وی گفت: استان اصفهان حدود 5 درصد از گردشگران خارجی کشور را در خود جای داده است و امید داریم تا در پایان اجرای برنامه ششم توسعه این میزان به 10درصد برسد البته باید دانست انجام همه این امور مستلزم فعالیت و پویایی در همه عرصه‌های گردشگری است و باید در این زمینه زیرساخت‌ها و منابع انسانی را باید توسعه دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به فعالیت‌های بخش خصوصی اظهار داشت: شرکت‌هایی که در عرصه گردشگری فعالیت دارند باید خودشان را با فنّاوری روز دنیا یکسان کنند و در این زمینه باید اجازه دهیم تا همه استعدادها در این عرصه حضور یابند و در مراحل آینده با توجه به فرصت‌ها و مدل‌های جدید در گردشگری بسیج شویم تا با همدلی به سمت پیشرفت گردشگری برویم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.