مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: سد مخزنی کوهبرد بر روی رودخانه کوهبرد هم اکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عبدالله قیصری اظهار کرد: سد مخزنی کوهبرد از مهم ترین پروژه ها در حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان کهگیلویه است که برای تامین آب بخشی از زمین های زراعی و تشنه جنوب شرق دهدشت در حال ساخت است.
وی بیان کرد: مساحت محدوده آبریز در ساختگاه این سد حدود 39 کیلومتر، آورد سالانه رودخانه در محل سد حدود سه میلیون متر مکعب و حجم مخزن سد دو و نیم میلیون متر مکعب است.

قیصری اظهار کرد: در دولت یازدهم باتلاش ها و حمایت های استاندار و سازمان جهاد کشاورزی استان، بسیاری از پروژه های راکد این بخش فعال شده است.

وی عنوان کرد: کار اجرایی این طرح مهم بعد از یک وقفه طولانی قبل از دولت تدبیر و امید در این دوره از سر گرفته شد و اگر چه در مقاطعی مشکلات اعتباری داشته است ولی با حمایت ها و همکاری های مسوولان استانی و شهرستانی، این پروژه مهم فعال شده است.

قیصری با بیان اینکه برای تکمیل پروژه سد مخزنی کوهبرد بیش از 80میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است، تصریح کرد: با بهره بردای از این سد بیش از 300 هکتار از زمین های دیم جنوب شهرستان کهگیلویه آبیاری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه ابراز داشت: اجرای روش های نوین آبیاری و احداث سدها دو سیاست و راهکار اصلی برای مقابله با خشکسالی و کم بارشی های سال های اخیر است.

قیصری آبیاری دشت های اطراف روستای کوهبرد، برج بهمئی تا بیمنجگان، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی و کنترل سیلاب های منطقه را از مهم ترین اهداف اجرای این پروژه برشمرد.

کار اجرایی سد کوهبرد در سال 1390 در کیلومتر 10 جاده دهدشت به بهبهان در مسیل رودخانه کوهبرد و میان دو روستای گدارخونی و کوهبرد آغاز شده بود.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.