فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: یک دستگاه حفاری (tbm) هم اکنون در منطقه فعال است و 160 متر حفاری کرده است و دستگاه دیگری نیز طی یک ماه آینده در منطقه مستقر می شود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبادالله عبدالهی به پروژه های قرارگاه خاتم الانبیاء در حوزه شهری اشاره و افزود: این پروژه ها نیز به خوبی آغاز شده اند و روند اجرایی این طرح ها ادامه دارد.

وی بر تسریع در اجرای این پروژه ها تاکید کرد و گفت: کارهای بزرگتری را در استان کرمان مد نظر داریم که یکی بزودی اخبار خوبی درباره آنها را به مردم خواهیم داد.

وی به طرح انتقال آب از سد شهیدان امیر تیموری( صفارود) اشاره کرد و گفت: یک دستگاه حفاری (tbm) هم اکنون در منطقه فعال است و 160 متر حفاری کرده است و دستگاه دیگری نیز طی یک ماه آینده در منطقه مستقر می شود و باید زیرساخت های مورد نیاز آن در اسرع وقت ایجاد شود.

سردار عبدالهی اظهار کرد: روند اجرایی پروژه سرعت خوبی داشته است و همزمان با انعقاد تفاهم نامه، کارگاه ها نیز تجهیز شده و کار عملیاتی این پروژه ها نیز آغاز شده است.

وی گفت: با استقرار دستگاه حفاری دوم در منطقه طبق برنامه زمان بندی و با تامین مالی امید است که این پروژه در 46 ماه با براورد هزینه ای بالغ بر 800 میلیارد تومان به بهره برداری برسد.

مدیرعامل موسسه حرا مجری طرح تونل آب نیز گفت: عملیات اجرایی تونل انتقال آب از سد شهیدان امیر تیموری به کرمان از 20 روز قبل آغاز شده و تاکنون 160 متر حفاری صورت گرفته است.

کریم گنجه ای عنوان کرد: این پروژه، به عنوان طولانی ترین تونل انتقال آب خاور میانه به شمار می رود و با توجه به اینکه موسسه حرا تونل هایی با طول های بلند را در کشور اجرایی کرده است و در این زمینه تجربیات خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: روند اجرایی این پروژه شروع خوبی داشته اما در ادامه نیاز به پشتیبانی بیشتر مسئولان دارد زیرا زمان بندی آن کوتاه است و باید نقدینگی مطابق زمان بندی اختصاص یابد.

وی بر تامین زیرساخت های مورد نیاز از جمله برق برای استقرار دومین دستگاه حفار در منطقه تاکید کرد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و استاندار کرمان درادامه از کارخانه تولید سگمنت (قطعات بتنی)تونل انتقال آب کرمان نیز بازدید کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: حفاری ، انتقال آب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.