اجرای خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز افقی تازه برای استان فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سيد محمد علي افشاني در بازدید از خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز و آغاز عمليات اجرايي تصفيه خانه اين خط، از مجریان طرح خواست با توجه به اهمیت موضوع، سرعت اجرای آن را افزایش دهند تا همزمان با هفته دولت در سال 96 شاهد بهره برداری از این طرح، با کیفیت مناسب و مطلوب باشیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه جمعیت کلانشهر شیراز به سرعت رو به افزایش است بر ضرورت اجرای طرح خط دوم انتقال آب از سد درود زن به شیراز با شتاب بیشتر تاکید کرد و گفت: استفاده و بهره مندی از آب آشامیدنی مطمئن، نخستین نیاز جوامع بشری محسوب می شود و در شرايطي كه به دليل بروز خشكسالي هاي اخير سطح آب هاي زير زميني به شدت افت كرده است، بهره گرفتن از روان آب ها، تنها راه تامین آب با کیفیت و سالم است.

افشانی ادامه داد: هر چه از سطح آب های زیرزمینی کاسته شود، شاهد كاهش کیفیت آب نیز خواهيم بود، اگر امروز هدایت الکترونیکی آب (EC) را بررسی کنیم می بینیم که در مقایسه با 20 سال قبل، به شدت افزایش داشته است.

استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح های دارای توجیه اقتصادی در استان فارس، بیان کرد: با توجه به کاهش شدید قیمت نفت، وضعیت منابع عمومی دولت مطلوب نیست. کاهش قیمت نفت ارتباط مستقیمی با کاهش بودجه دولت دارد و اعتبارات عمرانی نیز کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی تصمیم دولت مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای طرح های مختلف اقدامی خوب و موثر است ابراز امیدواری کرد روز به روز شاهد به میدان آمدن سرمایه گذاران بیشتر برای مشارکت در اجرای طرح ها باشیم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اجرای ، آبرسانی ، سد ، درودزن ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.