اصفهان؛

اجرای سه طرح پیشگیری از حادثه گاز گرفتگی در اصفهان

سه طرح آموزشی با هدف پیشگیری از حادثه گاز گرفتگیبا مونوکسید کربن از 19 دی ماه سال جاری به مدت یک ماه از سوی کمیته فرهنگ شهروندی اجرا می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دبیر کمیته فرهنگ شهروندی با بیان اینکه هرساله در فصول سرد سالبه دلیل عدم استفاده صحیح از وسایل گازسوز و رعایت نکردن نکات ایمنی به ویژه درنصب دودکش، تعدادی از شهروندان دچار سانحه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن می شوند، گفت: این کمیته با هدف پیش گیری از موسمومیت با گاز مونواکسید کربن نکاتی نظیر عدم استفاده از بخاری فاقد دودکش، استفاده نکردن از لوله های آکاردئونی، باز گذاشتن منافذی از خروجی های ساختمان جهت ورود اکسیژن، قرار ندادن انتهای دودکش در آب، چک کردن مسیر خروجی گاز تا پشت بام و... را در قالب طرحهای آموزشی در1200 ایستگاه اتوبوس به شهروندان متذکر می شود.

محمد حسن مردانی در ادامه توزیع 12 هزار کارت سفرمطالعه با موضوع گاز گرفتگی دراتوبوس های شهری را از دیگر اقدامات در راستای فرهنگ سازی شهروندان عنوان کرد و گفت:این کارت های سفر مطالعه راه کارهای جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربنبه شهروندان آموزش داده می شود.

وی ازتوزیع کتاب ایمنی وسایل گاز سوز همزمان با اجری دو طرح یاد شده در مناطق 15 گانه نیز خبر داد و افزود:این کتاب که "خود آموز آسان ایمنی" نام دارد نکات ایمنی استفاده از وسایل گاز سوز را به شهروندان آموزش می دهد.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال نیز متاسفانه شاهد بروز حوادث ناگوار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن برای شهروندان اصفهانی بوده ایم یا آور شد: شهروندان توصیه های ارائه شده را جدی بگیرند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتراز تولیدات فرهنگی و برنامه های کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان می توانند با شماره 34467360 تماس بگیرند ویا به وب سایتshahrvandi.netمراجعه کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.