اصلاح طلبان در پی تکرار مجلس ششم نیستند/ دولت بزرگ و شلخته استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای سلسله جلسات گفتمان فردا عصر امروز (سه شنبه) نشستی تحت عنوان "مجلس کارآمد؛ بررسی تجارب پیشینیان" با حضور محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در سالن همایش های حزب اراده ملت ایران (حاما) برگزار شد.

حق شناس با اشاره به آسیب های مجلس ششم اظهار داشت: مجلس ششم به واسطه دفاع اکثر نمایندگان از آرمان های رئیس دولت اصلاحات و محور قرار دادن مسئله توسعه سیاسی، شاخص شد.

وی ضمن بازگویی حوادث رخ داده در مجلس ششم از جمله قانون مطبوعات، لوایح دوقلو و تحصن نمایندگان ابراز کرد: روند موجود در فضای سیاسی کشور، بازگشت دوباره به چارچوب های مجلس ششم را در دستور کار خود قرار نداده است. اصلاح طلبان هم در پی آن نیستند که بار دیگر مجلس ششم تکرار شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به بزرگ شدن و تورم دولت ابراز کرد: تمام منابعی که باید در خدمت مردم و توسعه کشور باشد، صرف ماشین بزرگ و شلخته دولت می شود. بر اساس اظهارات مقامات عالی رتبه اقتصادی کشور، میزان بدهی های دولت 400 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده؛ این در حالی است که میزان بودجه سالانه کل کشور کمتر از 200هزار میلیارد تومان است.

حق شناس در ادامه با بیان اینکه چنین شرایطی نشان دهنده بیماری دولت است تصریح کرد: اگر دولت سال آینده بتواند هر روز 500هزار بشکه با قیمت فعلی که 30دلار است، بفروشد، رقم کل بودجه کشور به حدود 65 هزار میلیارد تومان می رسد که این مقدار، یک سوم بودجه مورد نیاز کشور است.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با عنوان این مطلب که دولت در سال آینده با این رقم درآمد نفتی تنها موفق به پرداخت حقوق کارکنان، بازنشستگان و یارانه می شود خاطرنشان کرد: با این روند، عملیات های عمرانی، توسعه ای و همچنین تولید علم در کشور تعطیل می شود.

حق شناس ادامه داد: نهادهایی که باید کار پژوهشی، تربیت طلبه، محافظت از مرزها و تامین امنیت کشور را به عهده داشته باشند، الحمدالله همگی فعال اقتصادی شده اند.

حق شناس با بیان اینکه اقتصاد باید در دست مردم باشد تاکید کرد: دولت نباید اجازه دهد که دستگاه های بزرگ زیان ده به کار خود ادامه دهند. میلیاردها تومان در حلقوم شرکت هایی ریخته می شود که اصلا حساب پس نمی دهند.

وی ابراز کرد: بودجه دولت فقط صرف تبصره های وضع شده از سوی نمایندگان مجلس می شود و اصلا به بودجه های کلان ورودی نمی شود.

حق شناس در بخش پایانی اظهارات خود به مساله جوان گرایی و لزوم اجرایی شدن آن در کشور پرداخت و گفت: اگر جوانان را باور نکنیم، خواهیم باخت. چنانچه به جوانان اعتماد کنیم، آن ها می توانند کشور را اداره کنند.

وی در همین باره و با طرح یک سوال، گله ای را متوجه دولت کرد و گفت: مگر نمی شد از فردی که بالای 70سال سن ندارد برای اداره یک وزارتخانه استفاده کرد؟

حق شناس با بیان اینکه نظام سیاسی ما در حال کهن شدن است اظهار داشت: من نگران این موضوع هستم. این وضعیت من را به یاد آخرین هیئت رئیسه اتحاد جماهیر شوروی می اندازد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به رویکرد جوان گرایی دولت های نهم و دهم تصریح کرد: آقای احمدی نژاد آمد و یک سری از افراد را به عنوان مشاوران جوان خود برگزید و در کنار آن نتیجه 35 سال تجربه در سازمان برنامه و بودجه را در خردکن ریخت.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار