نانو حامل‌هاي هدفمند حساس به دما براي کاهش ميزان مصرف داروي درمان سرطان سينه در اصفهان ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ رييس دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با بيان اينکه استفاده از سامانه هاي دارو رسان حساس به دما براي کاهش عوارض جانبي و کنترل آزادسازي بسياري از داروها از جمله داروهاي سيتوتوکسيک مورد توجه قرار گرفته است افزود: اپي روبيسين هم آنتي بيوتيک آنتراسيکليني است که به طور وسيعي در درمان بسياري از سرطان‌ها از جمله سرطان سينه استفاده مي‌شود که در کنار اثرات مطلوب درماني داراي عوارض جانبي وسيعي است.

محسن ميناييان افزود : نتايج کشت سلولي نشان مي‌دهد که استفاده از نانوذرات هدفمند شده با فوليک اسيد در کنار اعمال دما مي‌تواند موجب کاهش دوز مصرف داروي اپي روبيسين در درمان سرطان سينه شود

رييس دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان تصریح کرد:هدفمند کردن نانو ذرات پليمري راهکاري موثر براي افزايش نفوذ دارو به سلول‌هاي سرطاني و کاهش عوارض جانبي است.

محسن ميناييان به نتایج حاصل از اين تحقيق نیزپرداخت و گفت آزاد سازي دارو از نانو ذرات با افزايش دما ، نشانگر به دما حساس بودن اين پليمر است.

اين طرح را سحر مالکي دکتراي عمومي اين دانشکده با راهنمايي استادان فرشيد حسن‌زاده ، قدمعلي خدا رحمي و ژاله ورشوساز بررسي کرد و به شماره طرح تحقيقاتي 291034 ثبت شد.

انتهای پیام/س




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.