مدیر دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه رازی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی اردوهای استارتاپ در این دانشگاه خبرداد.

برگزاری اردوی استارتاپ در بهمن ماهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیر دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه رازی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی اردوهای استارتاپ در این دانشگاه خبرداد.

دکتر فرزاد ویسی در نشست خبری اردوی استارتاپ دانشگاه رازی گفت: در دهه‌های 70 و 80 در مجموعه آموزش عالی کشور شاهد رشد بسیار خوبی از نظر تربیت نیروی انسانی متخصص و فارغ التحصیل بودیم، اما در آن سالها توجه چندانی به رشد کیفی و پژوهشی کشور نشده است.

وی افزود: از اواخر دهه 80 توجه به پژوهش و تولید علم در کشور بیشتر شد، بگونه ای که ایران در سال 2015 توانست رتبه 16 جهان را از نظر تولید علم کسب کند، اما در همین سال رتبه کسب و کار ایران از میان 189 کشور جهان، 132 بود که جایگاه بسیار پایینی بود که این رتبه اخیرا با دو پله ارتقاء به 130 جهان رسیده است.

ویسی اذعان کرد: کیفیت فارغ‌التحصیلان ما از یک سو و تولید علم و پژوهش‌های ما از سوی دیگر همراه و همگام با نیازهای جامعه نبوده است و این دو نتوانسته اند به ایجاد کسب و کار در کشور ختم شوند.

وی افزود: بنا بر این شرایط، باید در روند آموزشی و پژوهشی خود تجدیدنظر ویژه ای کنیم و پژوهش‌ها را به سمت تقاضامحوری برده و کارآفرینی را در دانشگاه ها توسعه دهیم.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه رازی در ادامه با اشاره راه‌اندازی دبیرخانه دائمی اردوهای استارتاپ در دانشگاه رازی اظهار داشت: در جهت توسعه فرهنگ کارآفرینی، استارتاپ یک تجربه موفق جهانی است و تا به امروز قریب به هزار استارتاپ در دنیا برگزار شده، اما در کشور ما سابقه چندان طولانی ندارد.

وی افزود: در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئول برگزاری اردوهای استارتاپ در کشور شده، اردوی استارتاپ در واقع  یک رویداد آموزشی تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی شرکت‌کنندگان گردهم می‌آیند تا در ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند و گروه‌هایی را برای اجرای ایده‌های خود تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول در دانشگاه رازی گفت: هدف از برگزاری این رویداد توسعه کار‌آفرینی مبتنی بر فناوری و محک زدن ایده‌ها، وارد شدن به دنیای کسب و کار، یافتن شرکای تجاری آینده و بهره‌گیری بهینه از تجربیات و دانش‌ مربیان و داوران حاضر در اردوی استارتاپ است.

وی اضافه کرد: اردوی استارتاپ دانشگاه رازی کرمانشاه فرصت مناسبی برای تمامی علاقمندان در استان  است تا ضمن آشنایی با ماهیت این رویداد، در حوزه کارآفرینی، ایده پردازی، ارائه مدل کسب و کار و دیگر مفاهیم مرتبط نیز اطلاعات لازم را کسب کنند.

ویسی یادآوری کرد: شرکت‌کنندگان در این رقابت ‌لزوماً دانشجو نیستند و به هیچ شرایط خاصی نیاز ندارند، اما برای دانشجویان کدهای تخفیف ویژه تعریف شده است. در واقع ورود همه افراد اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان در هر رشته تحصیلی در این رقابت‌ها پس از ثبت‌نام آزاد است و هر فردی مجاز به ارائه فقط یک ایده خواهد بود.

هزینه ثبت نام در این اردو برای هر نفر 150 هزار تومان است، اما کسانی که تا آخر دی‌ماه در این اردو ثبت نام کنند از تخفیف 30 درصدی و همچنین دانشجویان از تخفیف 50 دردصدی بهره‌مند خواهند شد.

این اردو 28 تا 30 بهمن ماه با محوریت دانشگاه رازی و همکاری برخی از دانشگاه‌ها، سازمانها و ادارات استان در محل دانشگاه رازی برگزار خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.