رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: ملی پوشان ما با وجود دشواری‌های فراوان امکان کسب سهمیه المپیک دارند.

مشحون: کسب سهمیه المپیک دست یافتنی است
محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره شانس تیم‌ملی بسکتبال برای گرفتن سهمیه از مسابقات انتخابی المپیک بیان کرد: کار دشواری برای گرفتن سهمیه المپیک در پیش داریم اما هیچ کاری غیرممکن نیست و بارها پیش آمده که کارهای غیرممکن با وجود تصور همگان با موفقیت انجام گرفته است. زندگی یعنی امید و حرکت. ما هم امیدوار هستیم و تلاش می‌کنیم. به هر حال فدراسیون کادر فنی و بازیکنان تیم‌ملی بسکتبال تمام توان خود را برای کسب سهمیه به کار می‌گیرند تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.

وی در مورد شایعه بازنگشتن درک بائرمن سرمربی تیم‌ملی بسکتبال به ایران گفت: این صحبت افرادی است که نمی‌دانند چگونه به فدراسیون لطمه بزنند به همین دلیل شایعه برنگشتن بائرمن را مطرح کرده‌اند. سرمربی تیم ملی به طور حتم 25 یا 26 دی به ایران بازمی‌گردد.

مشحون در مورد زمان شروع تمرینات تیم‌ملی اظهار کرد: پس از پایان لیگ برتر بسکتبال در تاریخ سوم اردیبهشت بازیکنان یک هفته استراحت کرده و از دهم یا یازدهم همان ماه به اردوهای تیم ملی استارت می‌خورد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در این مورد این که ارسلان کاظمی به دلیل خدمت سربازی نمی‌تواند با باشگاه ثامن مشهد قرارداد ببندد، گفت: در جریان جزئیات پرونده این بسکتبالیست هستم و مسئولان باشگاه ثامن را مطلع کردم. هر زمانی این بازیکن مدارک لازم برای ثبت قرارداد از جمله مدارک مربوط به خدمت‌سربازی، دانشگاهی و رضایت‌نامه خود از فدراسیون چین وآمریکا را به فدراسیون تحویل دهد، در کمتر از پنج دقیقه کارت بازی‌اش صادر می‌شود.

وی افزود: فدراسیون همیشه خواستار حضور کاظمی در اردوهای تیم‌ملی بوده اما وی به دلیل همین مشکلات در تمرینات شرکت نکرده است. سردار باران چشمه در نامه‌ای به ما اعلام کرده وی تا حل شدن مشکل سربازی نمی‌تواند با باشگاهی قرارداد ببندد اما برای همراهی تیم‌ملی بسکتبال مشکلی ندارد.

مشحون در مورد بازسازی سالن شیخ‌الاسلامی مجموعه ورزشی حیدرنیا بیان کرد: با اقدام بزرگی که کرمی رئیس هیئت بسکتبال استان تهران انجام داد و با ایثارگری و زحمت فراوان سالن شیخ‌الاسلامی را به بهترین شکل تجهیز کرد و آن را در اختیار اهالی این رشته ورزشی در پایتخت قرار داد باید از وی تقدیر شود.

وی ادامه داد: رونمایی باشکوهی در این سالن با حضور مرتضی بانک معاون اجرایی رئیس جمهور، مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، مجلس شورای اسلامی و شورای مشهد تهران انجام شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره این که آیا با رفع محدودیت‌های زیرساختی می‌توان به نتیجه‌گیری بسکتبال در میادین بزرگ بین‌المللی امیدوار ماند بیان کرد: ما از لحاظ امکانات سخت‌افزاری محدویت فراوانی داریم و تا این معضل بزرگ برطرف نشود توانایی فنی بسکتبال به بهترین شکل نمایان نمی‌شود.

بازیکنان با استعداد ما در جام‌جهانی اسپانیا و دیدار مقابل فرانسه و صربستان قدرت‌های بسکتبال جهان شایستگی خود را نشان دادند. ایران توانایی بزرگی کردن در مسابقات بین‌المللی را دارد به شرطی که امکانات فراهم شود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 
برچسب ها: کسب ، المپیک ، سهمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار