اگر می خواهید بدانید چند نفر و چه کسانی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند این گزارش را تا انتها بخوانید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه کاربران بسیار زیادی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که البته جای تعجب نیست.

کاربران شبکه های اجتماعی بر اساس آمار جهانی چه کسانی اند ؟!

تعداد افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند چند نفر است؟

در جواب به این سوال محققان Pew Research Center کوشیده اند تا پاسخی را برای عموم فراهم کنند. محققان Pew Research Center بیست و هفت نظرسنجی بین المللی را که در بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ انجام شده بوده را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. این محققان با بررسی این تحقیقات به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر قریب به ۶۵ درصد یا حتی بیشتر از بزرگسالان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. این عدد نسبت به سال ۲۰۰۵ که فقط ۷ درصد بوده است، رشد بسیار واضحی داشته است.

ارقام ارائه شده براساس استفاده از فضاهای مجازی در بین تمامی بزرگسالان می باشد درصورتی در تحقیقات و گزارشات قبلی فقط حوزه کاربران اینترنت مورد بررسی قرار گرفته می شدند. این گزارشات آمار دقیق تر و وسیع تری را به کاربران ارائه می دهند و بهتر می توان در مورد جامعه آماری در نظر گرفته شده نیز نظرداد.

کاربران شبکه های اجتماعی بر اساس آمار جهانی چه کسانی اند ؟!

همانطور که انتظار می رود، افراد جوان بین سنین ۱۸ الی ۲۹ سال بیشتر از افراد پیر از فضاهای اجتماعی استفاده می کنند. اگرچه براساس تحقیقات Pew Research Center معلوم شد که افراد با سن بالاتر از ۶۵ سال، بخوبی در حال همگام سازی خود با بقیه جامعه هستند و در پی استفاده از فضاهای اجتماعی می باشند. در سال ۲۰۱۰، قریب به ۱۱ درصد از افراد ۶۵ سال به بالا از فضاهای اجتماعی مختلفی استفاده می کردند که این درصد در سال جاری بالاتر می باشد.

در حال حاضر این ارقام نزدیک به سه برابر افزایش پیدا کرده اند و قریب به ۳۵ درصد می رسد. اگرچه همانطور که واضح است این میزان هیچ زمانی به میزان استفاده ۹۰ درصدی آن دسته از کاربران بین سنین ۱۸ تا ۲۹ در استفاده از فضاهای اجتماعی، نخواهد رسید.

از نظر جنسیتی زیاد کاربران در این زمینه فرقی نمی کنند بطوری که هم اکنون ۶۸ درصد زنان و ۶۲ درصد مردان از شبکه های اجتماعی بهره می برند. در حال حاضر رابطه بزرگتری بین کاربران شبکه های اجتماعی و تحصیلات می باشد که از سال ۲۰۰۵ هم این مسئله پایدار بوده است.

براساس گزارشات این مرکز تحقیقاتی، هم اکنون نزدیک به ۷۴ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی دارای مدارک تحصیلی می باشند. در بین آنها ۷۰ درصد دارای مدرک کالج و ۵۴ درصد آنها دارای مدرک دیپلم یا کمتر می باشند.

منبع :pcmag
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار