خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: استان قم در 17 دی ماه سال جاری میزبان اجلاس نماز خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رئیس ستاد اقامه نماز پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان ستاد اقامه نماز استان قم با آیت‌الله علوی گرگانی، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، از برگزاری اجلاس نماز در قم خبر داد.

خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم بیان کرد: استان قم رتبه خوبی را در برگزار کردن نماز جماعت و مسجد محوری ندارد که باید در این زمینه اهتمام بیشتری انجام شود.

وی از فعالیت 800 مسجد در استان قم عنوان کرد: فقط 120 مسجد به اقامه نماز صبح اهتمام دارند که در این راستا برنامه‌ریزی شده است که اقدامات لازم برای اقامه نماز جماعت صبح در بیشتر مساجد قم صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در تمام این مدارس نماز جماعت اقامه می‌شود و تمام ائمه جماعت در این مدارس را روحانیون تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: باید تدابیری انجام شود تا فرهنگ برگزاری نماز جماعت در سطح شهر نهادینه شود که در این راستا در اکثر ادارات نماز جماعت اقامه می‌شود و باید در این راستا مراجع و علما می‌توانند با تاکید خود به برگزاری نماز جماعت در شهر مردم را در این زمینه ترغیب کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ائمه جماعات توانسته‌اند جذب حداکثری را به دنبال داشته باشند ولی انتظار می‌رود بیش از پیش در جامعه به امر نماز جماعت توجه شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.