بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی/

ولایتی: توطئه‌های کنونی در تاریخ اسلام بی سابقه است

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل گفت: خنثی‌سازی توطئه گروه‌های تروریستی رسالت همگانی کشورهای اسلامی است.

ولایتی: توطئه‌های کنونی در تاریخ اسلام بی سابقه استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی اکبر ولایتی" مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه امروز هیچگاه در طول تاریخ جهان اسلام دچار مشکلات این‌ چنینی نبوده است گفت: امروز جهان یکی از حساسترین دوره‌های تاریخی خود را سیر می‌کند.

وی افزود: موقعیت ژئوپولتیک جهان اسلام و منابع خدادادی بسیار زیادی که به مسلمانان توسط خداوند داده شده مورد توجه خاص قدرت‌های سلطه‌گر و دشمنان قسم خورده اسلام یعنی مستکبرین و صهیونیسم بین‌الملل است.

ولایتی با تأکید بر اینکه نظام سلطه در پیداش غده سرطانی رژیم صهیونیستی زخم‌های فراوانی را بر جهان اسلام وارد کرده تصریح کرد: در این راستا فلسطین بعنوان قلب جهان اسلام مورد ظلم و ستم دول استعمارگر وقت قرار گرفته است و کشورهای منطقه به دلیل اتخاذ روش مبارزاتی غیراسلامی در سه جنگ مهم با حمایت دول استعمارگر که بر مسلمانان تحمیل شده بود موفق نبودند و روز به روز زیر سخت‌ترین فشارها قرار گرفتند.

مشاور رهبری انقلاب در امور بین‌الملل تأکید کرد: این تحولات استمرار داشت تا اینکه مردی الهی که عمیقا در اسلام ناب ذوب شده بود قیام کرد و تنها راه مبارزه و نجات فلسطین را تکیه بر راه و روش اسلامی براساس آموزه‌های قرآنی و سنت پیامبر اکرم قرار داد.

ولایتی اضافه کرد: در لبنان و فلسطین در جنگ‌های 33 روزه، 22روزه، 8 روزه و 51 روزه یکی پس از دیگری ابهت و هیمنه رژیم جعلی و غیرقانونی در هم فرو ریخت و پس از پیروزی مقاومت فلسطین و لبنان دول سلطه‌گر به رهبری آمریکا به تقویت زیرساخت‌ها و تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی در سه سطح زمینی، هوایی و دریایی کردند.

وی اضافه کرد: آنها برای حفظ این رژیم با تخصیص میلیاردها دلار و انتقال دانش و تکنولوژی طراحی و سپر گنبد آهنین نتوانستند امنیت این رژیم را تأمین کنند.

ولایتی تأکید کرد: شکست ابهت پوشالی این رژیم روح اعتماد به نفس مسلمانان را تقویت کرد و منجر به موج سوم بیداری در منطقه شد و در این راستا دیکتاتورها یکی پس از دیگری سقوط کردند و این سقوط فشار مضاعفی را بر جبهه استکبار وارد کرد و ترس و اضطراب آنان را گسترش داد.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل اضافه کرد: در چنین شرایطی استراتژی نظم نوین آمریکا و جایگزینی واژه تروریسم به جای کمونیسم برای مقابله با جهان اسلام طراحی و اجرا شد.

وی تصریح کرد: در این راستا استراتژیست‌های آمریکایی معتقد بودند که فرهنگ اسلامی جز خرده فرهنگ‌هاست و باید در فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب استحاله شود و فرهنگ و سیاست قالب دنیا باید فرهنگ آمریکایی و غربی شود که این طرح با شکست روبرو شد.

مشاور رهبری انقلاب در اموربین‌الملل تأکید کرد: آنها در دهه اول طرح خاورمیانه جدید را طراحی و اجرا کردند که علیرغم هزینه‌های سنگین نظامی، مالی و تسلیحاتی تمام پروژه‌های منطقه‌ای آنان نتیجه معکوس داد و دولت آمریکا با صرف میلیاردها دلار و لشکرکشی نظامی با شکست روبرو شد.

ولایتی با بیان اینکه در طی سالهای اخیر شاهد تغییر رویکرد دولت آمریکا هستیم اظهار داشت: این کشور با استراتژی قدرت هوشمند و تلفیق قدرت نرم و سخت با یکدیگر درصدد است تا به اهداف خود برسد و برای این منظور سیاست جنگ نیابتی را در پیش گرفته است.

وی با برشمردن ابعاد قدرت نرم تصریح کرد: بخش نرم مربوط به استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل جهان اسلام به نیابت از آمریکا برای تحلیل قوا و امکانات است و بخش سخت آن بهره‌گیری از گروه‌های تفکیری بعنوان بازوان مسلح و نظامی این سیاست به نیابت از نیروهای آمریکایی است.

مشاور رهبری انقلاب در امور بین‌الملل ادامه داد: سیاست جنگ نیابتی در پی سالهای اخیر با استفاده از کم بصیرتی و درک ناصحیح از تحولات منطقه و جهان اسلام گروه‌های تفکیری مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفتند به گونه‌ای که هم اینک این گروه‌ها با نام اسلام تیشه بر ریشه اسلام می‌زنند و با اقدامات غیراسلامی موجب وحشت در دل مسلمانان آزادی خواه جهان هستند.

ولایتی فتنه‌ها و توطئه‌های کنونی در تاریخ اسلام را بی‌سابقه دانست و گفت: زمانی که اسلام در قرن 21 در حال رشد روزافزون بوده است استراتژیست‌های غربی با طراحی دقیق تمامی قابلیت‌های جهان اسلام را در مقابل یکدیگر قرار دادند تا در این راستا چهره‌ای نامطلوب از اسلام معرفی کنند.

وی اضافه کرد:  در این راستا با تبلیغ اسلام هراسی درصدد جلوگیری از اسلام خواهی جوانان جهان بخصوص آمریکا و اروپا بوده‌اند.
رئیس مجمع استراتژیک با مورد خطاب قرار دادن علمای جهان اسلام تصریح کرد: مسئولیت و رسالت اصلی نخبگان جهان اسلام این است که از طرح‌های شیطانی رژیم صهیونیستی و در رأس آن آمریکا شناخت عمیق پیدا کنند و رسالت همگانی این است تا برای خنثی سازی این توطئه‌ عظیم گام بردارند تا با بصیرت عمیق از ترفندها و توطئه‌ها آنان را در تحقق اهدافشان ناکام گذارند.

ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: جهالت گروه‌های تفکیری و توسعه دامنه اقدامات خشونت بار آنان آینده امت اسلامی را دچار شکاف عمیقی خواهد کرد که از هم اکنون باید برای آن چاره اندیشی کرد و هدف اصلی از این اجلاس نیز جلوگیری از تفرقه دشمنان است.

شایان ذکر است؛ در اين مراسم از 12 مجموعه آثار پژوهشگاهي و مطالعاتي تقريبي وابسته به مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي رونمايي مي شود.

در اين كنفرانس سه روزه 301 نفر از انديشمندان و علماي برجسته جهان اسلام به همراه 300 نفر از انديشمندان ايراني ديدگاه هاي خود را ارائه خواهند كرد.

عنوان بيست و نهمين كنفرانس وحدت اسلامي "بحران هاي کنوني جهان اسلام" است.

مهمترين موضوعات مورد بررسي شركت كنندگان در اين كنفرانس بررسي بحران هاي مختلف در كشورهاي اسلامي از جمله افراطي گري ، تروريسم و نزديك كردن ديدگاه ها و آراء انديشمندان جهان اسلام به يكديگر است.
از ديگر مباحث مهم كه شركت كنندگان در اين كنفرانس قرار است درباره آن بحث و بررسي کنند موضوع دستگيري زكزاكي رهبر جنبش شيعيان نيجريه است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار