رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر لزوم ایستادگی جهان اسلام در برابر تفرقه افکنی‌ها تاکید کرد.

عمار حکیم: جهان اسلام مقابل تفرقه افکنی‌ها ایستادگی کند
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "عمار حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بیست و نهمین کنفرانس بین والمللی وحدت اسلامی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: از ایران بابت برگزاری اینگونه اجلاس ها تشکر میکنم. تاسیس این مهم توسط امام خمینی(ره) بود وادامه و پشتیبانی آن اکنون توسط امام خامنه ای رهبری معظم انقلاب برای حفظ وحدت اسلامی است.

وی در ادامه بیان کرد: باید کاری کرد که مردم بیشتری به دین مبین اسلام گرویده شوند و این دین را بپذیرند. بایددر مقابل تمام گروه هایی که میخواهند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند ایستادگی کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: منطقه خاورمیانه امروز شاهد تحولات جدیدی است و یک سری تحولات و تغیرات سیاسی و تقسیم نفوذ دشمن در منطقه را شاهد هستیم بنابراین باید آگاه باشیم و باید در مقابل این اختلاف ها بایستیم.

وی افزود: دعوت می کنم از همگی برای تشکیل کنفرانس مشترک بین مسلمانان و مسیحیان برای پایان دادن به تمام اختلافات زیرا دشمن از طریق فتنه و اینگونه اختلافات می خواهند همه ما را از بین ببرند.

شایان ذکر است؛ در اين مراسم از 12 مجموعه آثار پژوهشگاهي و مطالعاتي تقريبي وابسته به مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي رونمايي مي شود.

در اين كنفرانس سه روزه 301 نفر از انديشمندان و علماي برجسته جهان اسلام به همراه 300 نفر از انديشمندان ايراني ديدگاه هاي خود را ارائه خواهند كرد.

عنوان بيست و نهمين كنفرانس وحدت اسلامي "بحران هاي کنوني جهان اسلام" است.

مهمترين موضوعات مورد بررسي شركت كنندگان در اين كنفرانس بررسي بحران هاي مختلف در كشورهاي اسلامي از جمله افراطي گري ، تروريسم و نزديك كردن ديدگاه ها و آراء انديشمندان جهان اسلام به يكديگر است.

از ديگر مباحث مهم كه شركت كنندگان در اين كنفرانس قرار است درباره آن بحث و بررسي کنند موضوع دستگيري زكزاكي رهبر جنبش شيعيان نيجريه است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار