رئیس مجمع تقریب مذاهب بر لزوم مبارزه با ستیزه داخلی در جهان اسلام تاکید کرد.

آیت‌الله اراکی: جهان اسلام باید تفرقه و ستیزه داخلی را ریشه‌کن کندبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ابتدای نشست به سخنرانی پرداخت و گفت: بحران‌هایی که امروز جهان اسلام با آن دست و پنجه نرم می‌کند و نمونه آن بحران رژیم صهیونیست نسبت به مردم فلسطین است. بحران دوم در سراسر جهان اسلام بحران تفرقه و ستیزه داخلی است و همچنان در حال تداوم است. این مشکل امروز هویت جهان اسلام را مورد خطر قرار داده و با برنامه‌ریزی می‌توان آن را ریشه‌کن کرد.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم در این کنفرانس به ارائه پیشنهادها و برنامه‌ها و عملی ساختن آنها بپردازیم و گامی در جهت حل این مشکلات برداریم و سومین بحران در کشورهای اسلامی در حال اتفاق است، گسستن ملت‌های اسلامی است. بعضی از کشورهای اسلامی در حال از هم گسستگی است و دشمن می‌خواهد راهی را برای گسستن کشورهای اسلامی و جامعه اسلامی پیدا کند، اما آنچه که موجب تفرقه می‌شود، از خدا گسستن است. امیدواریم در این اجتماع همه دست‌اندرکاران کشورهای اسلامی و نیز علمای دینی دست در دست هم دهند و راه را برای یکپارچه کردن کشورهای اسلامی باز کنند.

در اين مراسم از 12 مجموعه آثار پژوهشگاهي و مطالعاتي تقريبي وابسته به مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي رونمايي مي شود.
در اين كنفرانس سه روزه 301 نفر از انديشمندان و علماي برجسته جهان اسلام به همراه 300 نفر از انديشمندان ايراني ديدگاه هاي خود را ارائه خواهند كرد.

عنوان بيست و نهمين كنفرانس وحدت اسلامي "بحران هاي کنوني جهان اسلام" است.

مهمترين موضوعات مورد بررسي شركت كنندگان در اين كنفرانس بررسي بحران هاي مختلف در كشورهاي اسلامي از جمله افراطي گري ، تروريسم و نزديك كردن ديدگاه ها و آراء انديشمندان جهان اسلام به يكديگر است.
از ديگر مباحث مهم كه شركت كنندگان در اين كنفرانس قرار است درباره آن بحث و بررسي کنند موضوع دستگيري زكزاكي رهبر جنبش شيعيان نيجريه است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
برچسب ها: اراکی ، مذاهب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار