مشهد؛

مرگ روزانه 6 نفر در آذر ماه بر اثر بیماری های تنفسی

مدیرعامل سازمان فردوسهای شهرداری مشهد از فوت روزانه 6 نفر بر اثر بیماری های تنفسی در آذر ماه مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از فوت روزانه 6,2 نفر در ماه گذشته بر اثر بیماری های تنفسی خبر داد و گفت: 56 درصد فوت شدگان مردان و مابقی را زنان تشکیل می‌دهد.

حسن کریمدادی به آمار مرگ و میر بیماران تنفسی در آذر ماه سال جاری اشاره کرد و در این خصوص گفت: در آذرماه سال گذشته 145 نفر بر اثر بیماری‌های تنفسی در مشهد چشم از جهان فرو بسته‌اند که این رقم با 28 درصد افزایش در آذرماه سال جاری به 186 نفر رسیده است.

وی میزان مرگ و میر مشهدی‌ها در پاییز سال جاری را با 20 درصد افزایش همراه دانست و افزود: در پاییز امسال 1653 نفر بر اثر بیماری‌های سیستم گردش خون در مشهد فوت کرده‌اند، در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 1381 نفر بوده است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تاکید کرد: این آمار نشان می‌دهد مرگ و میر بر اثر بیماری‌های سیستم گردش خون اولین علت مرگ و میر در مشهد است.

کریمدادی همچنین از فوت 394 نفر بر اثر بیماری‌های سیستم تنفسی در پاییز امسال خبرداد که با 5 درصد افزایش، به 412 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در پاییز امسال با افزایش آلودگی هوا میزان مرگ و میر بر اثر بیماری تنفسی در برخی از روزها افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از همشهریان خواست در استفاده از وسایل نقلیه عمومی اهتمام بیشتری ورزیده تا شاهد کاهش آلودگی هوا در شهرمان باشیم.

کریمدادی تصریح کرد: پاییز سال گذشته 590 نفر بر اثر سرطان در مشهد فوت کرده‌اند که شاهد رشد 10 درصدی مرگ و میر بر اثر سرطان به عنوان دومین عامل مرگ و میر می‌باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.