مشهد؛

عملکرد مهندسین معماری وشهرسازی ایران باید منطبق بر معماری اسلامی خلاقانه باشد

رییس بنیادمعماری انقلاب اسلامی گفت: عملکرد مهندسین عمران ومعماری و وزارت راه وشهرسازی ایران اسلامی باید منطبق بر معماری اسلامی خلاقانه باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر امیر محمد خانی در دومین همایش مدیران کانون های بسیج مهندسین عمران ومعماری وفرماندهان بسیج وزارت راه وشهرسازی کشور در مشهد افزود: معماری اسلامی کشور ایران که امروزه خیلی از نخبه گان معماری دنیا با الهام از ان توانسته اند صاحب سبک در معماری جهانی بشوند .بنابراین وظیفه مهندسین باهوش ومتعهد ایران اسلامی است که از این رسالت ارزشمند به بهترین شکل استفاده کنند.

دکتر محمدخانی به تشریح کامل فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله معماری اسلامی پرداخت وتصریح کرد: توجه وعمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ ورونق معماری اسلامی می تواند کشور ایران را به لحاظ معماری در شرایط صاحب یک سبک جدید وزیبا سازد.

وی به نقش حاکمان زمان هر کشور در کسترش وارتقا معماری اشاره وخاطر نشان کرد: تاثیر جهان بینی حاکمان بر فرهنگ ومعماری کشور ها تمدن های ماندگار واثر گذار را در دنیا خلق کرده است وعلت ماندگاری معماری اسلامی نیز به همین خاطر است.

وی به نقل مستقیم از صحبت های رهبر انقلاب در بحث معماری پرداخت وگفت : مقام معغظم رهبری اکنون تاکید دارند که معماری اسلامی را مجهز به تکنولوژی روز کنید یعنی نیازی نیست برگردید به معماری ۱۵۰ سال پیش بلکه نکات مهمی از معماری اسلامی قدیم را با تکنولوژی امروز دنیا ترکیب کنید تا ایران اسلامی امروز هم برای دنیا الگوی معماری منحصر به فردی داشته باشد این یعنی ایجاد وتقویت هویت ملی واعتقادی که موجب بالندی وخودکفایی است.

رییس بنیادمعماری انقلاب اسلامی در ادامه افزود: وقتی ما سخن از معماری اسلامی به میان می اوریم یعنی در ساخت وساز خانه وشهر وچاده ما دین نقش دارد پس مهندسینذعمران ومعماری در گام اول باید اخلاق اسلامی ویژه حرفه خود را به خوبی بیاموزند وسپس ان را در اجرای پروژه های خود عملیاتی کنند به این ترتیب معماری اسلامی امروز ایران اسلامی مانند ۱۰۰ سال پیش روح پیدا می کند وماندگار می شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.