مشهد؛

موزه های مردم شناسی تاریخ و تمدن دیرینه مناطق تاریخی+تصاویر

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری تربت جام گفت : تاریخ و تمدن دیرینه شهرستان تربت جام این شهرستان را به یک موزه تبدیل کرده است .

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ تاج محمدی با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم تاریخ غنی و اصالت این شهر را به نمایش بگذاریم افزود :موزه های مردم شناسی یک اتفاق بزرگ فرهنگی می باشد که شاید رشد و توسعه را در بخش فرهنگ به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه موزه های مردم شناسی می توانند با توجه به جهانی شدن فرهنگ یک پل فرهنگی در کشور باشند گفت :هدف از ایجاد موزه های مردم شناسی ایجاد فرهنگ صیانت از فرهنگ و هویت گذشته و معرفی آثار باستانی و آموزش می باشد .


رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری تربت جام افزود: موزه مردم شناسی تربت جام در قسمت شمال غربی رباط در خرداد ماه 1386 به همت کارشناسان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی طراحی و اجرا شده است.


تاج محمدی گفت : این موزه ، ششمین موزه مردم شناسی خراسان رضوی می باشد که در یکی از مهم ترین بناهای تاریخی شهرستان تربت جام که مربوط به دوران تیموری است .

وی در پایان تصریح کرد : موزه مردم شناسی تربت جام كه نشانی از فرهنگ بومی، اعتقادات، باورهای آئینی و كار و كسب مردم این شهرستان است، شامل بخش ها و غرفه هایی از جمله نوازندگان سنتی، كشاورزی، كارگاه ساخت و ساز و نمایش سازهای منطقه، گلیم بافی، قالی و قالیچه بافی، رقص اپر، چادر عشایر، مطبخ سنتی، آهنگری، نمدمالی، فرت بافی، عطاری، رنگرزی سنتی و سفالگری است که همه روزه برای بازدید عموم دایر می باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.