بانوی هنرمند نیشابوری دست ساخته های سفالین وسرامیک خود را در قالب نمایشگاهی با نام«اولین قدم نشابور را» در نگارخانه آتیه نیشابور در معرض دید عموم قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور هدف از برپایی این نمایشگاه را آَشنایی مردم با هنر سفال وسرامیک و هنرهای سنتی در نیشابور عنوان کرد و گفت: فرشته غنوی فارغ التحصیل رشته هنر اسلامی با گرایش سفال و سرامیک در مقطع کارشناسی ارشد است که بیش از ۸ سال در این رشته فعالیت دارد و آثار به نمایش گذاشته در این نمایشگاه حاصل یک سال تلاش وی می باشد.

حمید رضا آتشی افزود: در این نمایشگاه که آثاری ا از فرشته غنوی بانوی هنرمند نیشابوری است، چندمجموعه اثر سفال وسرامیکشامل قفل های دست ساز سفالی، پشقاب، شكلات خوری، جامدادی سفالی، انارهای سرامیکی، گلدان، جاشمعی كه با لعاب وتکنیک های مختلف سفال وسرامیک برروی آن ها اشعار مولانا، حافظ، خیام و عطار نوشته شده است در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

آتشی سفال را دارای قدمتی کهن در تاریخ هنر های ایرانی و به ویژه در نیشابور دانست و تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه ها می تواند علاوه بر آشنایی مردم با تولیدات هنری بار دیگر استفاده از این ظروف را در خانواده ها رواج دهد.

نمایشگاه سفال وسرامیک «اولین قدم نشابور را» تا سوم دی ماه سال جاری از ساعت ۱۷ الی ۲۰ بعدازظهر در محل نگارخانه نگارخانه آتیه پذیرای عموم علاقه مندان است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.