مشهد/ هوای مشهد همچنان در وضعیت هشدار:

کودکان و سالخوردگان از ماسک استفاده کنند

به دلیل قرار داشتن وضعیت هوای مشهد در حالت هشدار، کودکان و افراد سالخورده از وسایل حفاظت تنفسی مانند ماسک تاییدشده وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.

یه گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،با توجه به سردی و بروز پدیده پایداری جوی در مشهد، میزان آلایندگی و آلودگی هوا افزایش یافته است و کارشناسان بهداشتی توصیه کرده‌اند که شهروندان به‌ویژه گروه‌های در معرض آسیب جسمی نظیر بیماران تنفسی و قلبی‌عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب‌العلاج و سالمندان برای حفظ سلامتی خود، از ترددهای غیر‌ضروری خودداری کنند.

افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند، در روزهایی که غلظت آلاینده ذرات معلق بیش از حد استاندارد زیست‌محیطی است، امکان دارد دچار مشکل حاد تنفسی شوند و باید برای جلوگیری از این عارضه از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.کودکان نیز به دلیل اینکه ساختار دستگاه تنفسی‌شان تکامل نیافته است، در رویارویی با هوای آلوده به‌ویژه با غلظت بالای ذرات معلق، دچار مشکل تنفسی می‌شوند.

ورزشکاران نیز باید از فعالیت‌های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند، زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه، روند اکسیژن‌رسانی کافی در خون و بافت‌ها را نیز مختل می‌کند./س

برچسب ها: هشدار ، آلودگی ، هوا ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.