مشهد/

آلودگی هوا؛همچنان مهمان مشهد است!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: هوای امروز مشهد در وضعیت هشدار است

حمید صالحی در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهدبا اعلام مطلب فوق افزود: بر اساساطلاعات دریافتی ازایستگاه های سنجش هوا در مشهد،شاخص کلی کیفیت هوا در این کلانشهر امروز106 پیاس آیو غلظت 2.5 پی ام : 42می باشدکه در وضع هشدار است.

وی اظهارکرد:بر این اساس هوای مشهد امروز برای افراد حساس ، بزرگسالان و کودکان آلوده است و افراد مبتلابه بیماری های قلبییا ریوی، بزرگسالان و کودکان مجاز به انجام فعالیت طولانی یا خیلی سنگین در بیرون از منزل نیستند.

صالحی افزود:شاخص کلی کیفیت هوا با101 تا 150 پی اس آیدر وضعهشدار ، 151 تا 200در وضع هشدار ، 201 تا 300در وضعاضطرار و خیلی آلوده و بیشتر از 300 در وضع بحران و سمی است.

همچنین در ادامه رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مشهد گفت:مشهدی‌ها امروز گرم‌ترین روز زمستان را با دمای مثبت 20 درجه سانتی‌گراد سپری می‌کنند.

یحیی قاینی پور گفت:آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جریانات پایدار تراز میانی بر روی استان است که بر این اساس آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی غبار‌آلود و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

وی اظهارکرد:هوای امروز مشهد صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود که حداکثر دمای امروز مشهد مثبت 20 درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای آن نیز صفر درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

قاینی پور بیان کرد:در 24 ساعت گذشته زاوه با حداقل دمای منفی 10 درجه سانتی‌گراد سردترین و بردسکن با حداکثر دمای مثبت 14 درجه سانتی‌گراد گرمترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند.

طی 24 ساعت گذشته از ایستگاه‌های هواشناسی استان بارندگی گزارش نشده است.

برچسب ها: آلودگی ، هوا ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.