نجار: با ساخت و سازهای مناسب از تلفات انسانی پیشگیری کنیم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایران کشوری حادثه‌خیز است و از 46 حادثه طبیعی در دنیا، 35 حادثه طبیعی آن در کشور تجربه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار در نخستین نمایشگاه و همایش بین‌المللی ایمنی،‌ امنیت و مدیرت بحران در سوانح طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه اولین تجربه بوده است و حضور شرکت کنندگان و کیفیت برگزاری این نمایشگاه خوب بوده است و امیدواریم در نمایشگاه‌های بعدی از تجهیزات و امکانات پیشرفته‌تری استفاده کنیم و نواقص ما نیز برطرف شود.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری حادثه‌خیز است و از 46 حادثه طبیعی در دنیا 35 حادثه در کشور ما تجربه شده است که مهمترین حادثه زلزله است و هرازچندگاهی در کشور، زلزله‌های مهیبی رخ داده است.
 
نجار با اشاره به اینکه در کشور گسل‌های فراوانی وجود دارد، گفت: مردم با مشارکت در ساخت و سازهای استاندارد می‌توانند در پیشگیری از خسارت‌های تلفات تاثیرگذار باشند.
 
وی افزود: در زلزله اخیری که در استان ایلام اتفاق افتاد ما یک نفر نیز تلفات جانی نداشتیم و تنها 32 نفر مجروح شدند که این نشان می‌دهد در راستای پیشگیری از خسارت‌های حوادث طبیعی، اقداماتی صورت گرفته است.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تلاش‌های ما در این راستا است که خسارت‌های جانی و مالی را کاهش دهیم و بتوانیم با ساخت و سازهای مناسب از تلفات انسانی نیز پیشگیری کنیم.
 
نجار افزود: در ساخت و سازها چند عامل از جمله آزمایش خاک و زمین، استفاده از وسایل استاندارد باید مورد تاکید قرار بگیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: در زمینه مدیریت بحران تلاش‌هایی از سوی دولت و مجلس صورت گرفته است تا بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.
 
نجار گفت: سازمان مدیریت بحران سازمانی ستادی و فرماندهی است و دیگر دستگاه‌ها نیز مسئولیت اجرایی و عملیاتی در هنگام بحران را دارند.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: ما در پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی ماموریت و مسئولیت داریم.
 
وی افزود: قانون سازمان مدیریت بحران با عنوان حوادث غیرمترقبه نیز پس از تصویب دولت به مجلس رفته است و در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و نهایتا امیدواریم تا پایان سال جاری به تصویب مجلس برسد.
 
نجار تاکید کرد: با مذاکرات صورت گرفته با معاونت ریاست جمهوری مقرر شده از اختراعات لازم در زمینه مدیریت بحران استفاده شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار