معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به استقبال پرشور مردم از غرفه های شهرداری تهران در مسیر راهپیمایی 22 بهمن گفت: خانواده عظیم شهرداری حضور همه جانبه ای در جشن پیروزی انقلاب داشتند.

حضور خانواده عظیم مدیریت شهری در راهپیمایی 22 بهمن 93/مردم امروز استخوان های دو قطب شرق و غرب را شکستندحجت الاسلام میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ارائه گزارشی از فعالیت های شهرداری تهران در راهپیمایی 22 بهمن93 اظهار کرد: امسال سراسر مسیر راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی تحت پوشش فعالیت های شهرداری تهران قرار داشت.

علاوه بر مناطق 22 گانه، کلیه دستگاه های زیرمجموعه شهرداری از قبیل سازمان زیباسازی، سازمان پارک ها، سازمان مدیریت پسماند، شرکت بهره برداری مترو، سازمان اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی، سازمان آتش نشانی، شرکت شهروند، موسسه همشهری، سازمان میادین میوه و تره بار، خانه شهریاران جوان، اداره کل ایثارگران، سازمان فرهنگی و هنری و ... همه تحت عنوان «ایران ما» در راهپیمایی امسال حضور فعال داشتند.

حضور خانواده عظیم مدیریت شهری در راهپیمایی 22 بهمن 93/مردم امروز استخوان های دو قطب شرق و غرب را شکستند

امرودی ادامه داد: حدود 200 نفر از علمای خانم و آقای نسیم بهشت و نزدیک به 2 هزار نفر از جوانان کانون جوانان و خانه شهریاران جوان در فعالیت های امروز درگیر بودند. همچنین در هر یک از پردیس های مناطق 22 گانه شهرداری، از 12 تا 70 غرفه از بخش های مختلف حضور داشتند.

وی افزود: شهرداری تهران از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی در 60 نقطه مستقر بود که شامل ضلع شمال و جنوب میدان فردوسی، چهارراه کالج، پارک دانشجو، چهارراه ولیعصر، چهارراه فلسطین، ضلع شمال و جنوب میدان انقلاب، تقاطع نواب، اسکندری، قدس، شادمان، جیحون، استاد معین و ... تا میدان آزادی بود. همچنین در بخش هایی از جاده مخصوص کرج و بزرگراه شیخ فضل الله نوری، پردیس های مناطق 22، 21 و 5 مستقر و مشغول خدمات رسانی بودند.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری درباره فعالیت های غرفه های گوناگون گفت: در غرفه های متعلق به زیرمجموعه های شهرداری تهران خدمات مختلفی شامل بازی کودکان، ارائه نهال گل، آموزش کاشت گل و گیاه، کمپین آسمان آبی، زمین پاک و خط سفید، آموزش تقلیل و تفکیک زباله، مسابقه «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید»، ایستگاه های ورزشی و تیراندازی به سمت دشمنان با هدف دیکتاتورها، تصویربرداری، به ویژه با لباس اقوام مختلف و اهدای عکس به مردم، نمایش دستاوردهای هسته ای و بین المللی انقلاب، زنان و حضور در انقلاب، تصاویر شهدا، حضور اقشار و اقوام مختلف، توزیع بروشورهای متنوع، آشنایی با جریان های صهیونیستی، فراماسونری و داعش، غرفه های قرآن و عترت و ... همه با شعار «من انقلابی ام» ارائه می شد. همچنین غرفه های عفاف و حجاب به عرضه پارچه چادری و آشناسازی مردم با فواید عفاف و حجاب پرداختند. 

وی درباره حضور مخاطبان جشنواره شمسه در راهپیمایی 22 بهمن گفت: شمسه ای ها در تمام غرفه های شهرداری حضور فعال داشته و لوگوی شمسه روی سردر غرفه ها حک شده بود. فعالیت هایی چون خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور، عکاسی، تئاتر خیابانی، گریم کودکان، اجرای سرود 280 نفری و ... توسط مخاطبان شمسه انجام می شد. ساخته های اریگامی و دیگر آثار دست ساز شمسه ای ها نیز در اختیار مردم قرار گرفت. همچنین امروز برنامه اندرویدی شمسه را بهره برداری کردیم که نرم افزاری اجتماعی مشابه وایبر و ایسنتاگرام، با امکانات بیشتر است. چت روم های این برنامه نیز از هم اکنون فعال شده و این برنامه از گوگل قابل دانلود است.

معاون شهردار تهران درباره فعالیت های شرکت کنندگان در جشنواره مشکات نیز گفت: آموزش مردم در حوزه اخلاق و رفتار شهروندی، سبک زندگی، حفظ محیط زیست و جنگل ها، آداب استفاده از اتوبوس، تاکسی و مترو و ... از جمله فعالیت های مخاطبان مشکات در راهپیمایی امروز بود.

حضور خانواده عظیم مدیریت شهری در راهپیمایی 22 بهمن 93/مردم امروز استخوان های دو قطب شرق و غرب را شکستند

امرودی در ادامه گفت: تزئین میدان آزادی و جایگاه سخنرانی مراسم نیز توسط شهرداری تهران انجام شد. همچنین نزدیک به 17 بالن بزرگ بر فراز بخشی از خیابان آزادی به هوا فرستاده شد. بادکنک های ویژه ای با عنوان «من انقلابی ام» و طرح پرچم ایران برای این روز تهیه و در اختیار مردم گذاشته شد. کاروان سیار گل و گیاه شهرداری نیز با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از میدان امام حسین (ع) تا خیابان استاد معین در حرکت بود. پرچم های بلند ایران با شعارهای «عنایت آمریکایی»، «بندگان دلار، بندگان زور و زر و تزویر» و با مفاهیم ضد صهیونیسم و ضد دیکتاتوری توسط بسیج شهرداری برافراشته شد. همچنین به رغم باران، محل های سرپوشیده ای در مسیر راهپیمایی برای اقامه نماز جماعت پیش بینی شده بود که با استقبال راهپیمایان روبرو شد.

وی اضافه کرد: سازمان زیباسازی عرشه های تمام پل ها و تیرک ها را با بنرهای عمودی و افقی با شعارهای انقلابی تزئین کرده بود. همچنین پایگاه های شهرداری منطقه 9 واقع در خیابان آزادی، تقاطع خیابان استاد معین و شهرداری منطقه 10 در تقاطع بزرگراه یادگار امام، ستاد مرکزی هدایت امور بودند که نمایش های آکروباتیک و عملیات تکاوری نیز از این ساختمان ها برای مردم اجرا شد.

امرودی همچنین گفت: شهرداری تهران در مسیر راهپیمایی در حدود 35 نقطه استیج هایی را برپا کرده بود که محلات هنرنمایی های خود را در این استیج ها ارائه می دادند. همچنین ایستگاه های شبکه 5 و شبکه های رادیویی توسط شهرداری تهیه شد. در مسیر خروجی ایستگاه های مترو نیز که در مسیر راهپیمایی قرار داشتند، نمایشگاه ها و غرفه هایی برپا شده بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری درباره کاهش تولید زباله در راهپیمایی گفت: امسال بر خلاف سال های گذشته، کف زمین در مسیر راهپیمایی پر از زباله نبود. زیرا تلاش کردیم کالاهایی را توزیع کنیم که مردم بتوانند آنها را با خود ببرند، مثل کلاه، تن پوش و بادکنک و تلاش کردیم حجم محدودی از کاغذ و اعلامیه را تولید کنیم. جوایز مسابقات مختلف مثل مسابقه قرآن و تیراندازی نیز نوشت افزار ایرانی- اسلامی و منقوش به تصاویر شهدا بود. به این ترتیب، از یک سو در مصرف کاغذ صرفه جویی شد و از سوی دیگر، نظافت خیابان به آسانی انجام شد؛ به طوری که به رغم بارش باران و دشواری نظافت، در ساعت 14:30 کل مسیر راهپیمایی توسط کارکنان سازمان مدیریت پسماند نظافت شده بود.

حضور خانواده عظیم مدیریت شهری در راهپیمایی 22 بهمن 93/مردم امروز استخوان های دو قطب شرق و غرب را شکستند

امرودی درباره مشارکت مردم در برپایی جشن پیروزی انقلاب گفت: همه کارها در غرفه های شهرداری توسط مردم و سراهای محلات و به نام خود آنها انجام شد. گروه سنی که با شهرداری در برپایی جشن 22 بهمن همکاری کردند، بین 20 تا 35 سال بود که دیدن این همه جوان خودجوش و داوطلب بسیار لذت بخش بود. ضمن اینکه حضور سازمان های مردم نهاد در این راهپیمایی و غرفه های شهرداری بسیار چشمگیر بود.

وی درباره حضور مدیران شهرداری در راهپیمایی امسال گفت: شهردار تهران در ساعت 10:30 راهپیمایی خود را از میدان انقلاب شروع کرد و تا جایی که اطلاع دارم، تا تقاطع یادگار امام همراه مردم بود. علاوه بر این، شخصا شهرداران مناطق یک، 5، 7، 9، 10، 11، 13، 14، 15، 16، 18، 19 و 22 را ملاقات کردم. معاون خدمات شهری شهرداری به همراه کلیه مدیران کل این معاونت، قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی، معاونان اجتماعی مناطق، مدیر کل اداره امور بانوان شهرداری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو، مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران و ... نیز از مدیرانی بودند که در مسیر راهپیمایی با آنان دیدار کردم.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: یکی از اتفاقات جالب راهپیمایی امسال، حضور 30 نفر از شیعیان اهل یمن در راهپیمایی بود که وقتی به مسئول آنها گفتم به وطن دوم خود خوش آمدید، گفت اینجا وطن اول ما و مقام معظم رهبری رهبر ماست که این حرف با استقبال مردم روبرو شد.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما در مراسم امسال، تجدید بیعت با پیامبر اکرم (ص) بود. در مجموع حضور شهرداری تهران در راهپیمایی امسال، تفاوت کیفی و ماهوی نسبت به سال های گذشته داشت و محتوای آن عمیق تر و رویکرد روشنگری آن برجسته تر بود.

حضور خانواده عظیم مدیریت شهری در راهپیمایی 22 بهمن 93/مردم امروز استخوان های دو قطب شرق و غرب را شکستند

امرودی در پایان تاکید کرد: امروز، روز به نمایش گذاشتن عظمت مردم نبود، بلکه روز شکسته شدن استخوان های دو قطب شرق و غرب زیر دست و پای ملت بود. ما 35 سال پیش فکر نمی کردیم روزی مراسمی به این عظمت برپا شود و رد پایی از شرق و غرب در آن نباشد، اما امروز به لطف خدا و با رهنمودهای امام و رهبری این اتفاق فرخنده رخ داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار